Skip to content

לחדאר ברהימי: בסוריה מתחוללות זוועות בלתי נתפסות

עשרות גופות נמצאו אתמול ירויות וקשורות ידיים בחאלב ומועצת הביטחון משותקת. ברהימי: "מועצת הביטחון פשוט אינה יכולה להמשיך לטעון: אנחנו חלוקים בדעותינו, לכן הבה נמתין לזמנים טובים יותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ברהימי - סוריה נחרבת טיפין טיפין
ברהימי - סוריה נחרבת טיפין טיפין

ה-BBC  מדווח שלחדאר ברהימי, שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, הזהיר אתמול את מועצת הביטחון של האו"ם מפני תוצאות חמורות לאזור כולו. "מועצת הביטחון פשוט אינה יכולה להמשיך לטעון: 'אנחנו חלוקים בדעותינו, לכן הבה נמתין לזמנים טובים יותר', אני חושב שעליהם להתמודד על הבעיה עכשיו", אמר ברהימי.

ברהימי מנסה למצוא פתרון למשבר בהתבסס על תכנית שלום שסוכמה בוועידה בינלאומית ביוני 2012. דבריו הקשים אתמול מבטאים את תסכולו בגין המבוי הסתום במועצת הביטחון. "זוועות בלתי נתפסות מתחוללות. לטרגדיה אין קץ. המדינה מתפוררת לעיני כול. רק הקהילייה הבינלאומית יכולה לעזור", הוא אמר, לדברי דיפלומטים, בישיבה סגורה של מועצת הביטחון.

מאוחר יותר אמר ברהימי באוזני כתבים שממשלת סוריה והאופוזיציה מחריבות ביניהן את סוריה "טיפין טיפין. האזור נהדף למצב גרוע מאוד".

מועצת הביטחון משותקת בנושא סוריה זה חודשים רבים. ארצות הברית, בריטניה וצרפת ומדינות מערביות אחרות מנסות לקדם החלטות המאיימות בעיצומים על ממשלת הנשיא בשאר אל-אסאד. אולם רוסיה וסין הטילו וטו על החלטות כאלה כבר שלוש פעמים. מוסקבה מסרבת גם לתמוך בקריאות להתפטרות אסאד.

אתמול, שלישי, פורסם סרטון וידאו המציג עשרות גופות פזורות במי הנהר הזורם בחאלב ועל גדותיו, ברובע בוסטאן אל-קאסר שקרבות קשים מתחוללים בו מאז חודש יולי. הגופות, רבות מהן קשורות ידיים, היו מכוסות בוץ ודם ניגר מראשיהן. הממשלה והאופוזיציה מאשימות זו את זו באחריות לטבח.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן