Skip to content

מועצת זכויות האדם של האו"ם: לפנות מיד את ההתנחלויות

משרד החוץ מאשים את המועצה בחד צדדיות ואומר: "הדרך היחידה לפתור את כל הבעיות, כולל סוגיית ההתנחלויות, היא באמצעות מו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. צעדים שתועלתם שלילית, כמו הדו"ח המונח לפנינו, רק יפגעו במאמצים למצוא פתרון בר קיימא לסכסוך הישראלי פלסטיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח חדש של מועצת זכויות-האדם של האו"ם קורא להטיל סנקציות על ישראל, אם לא תפנה מיד את כל המתנחלים מה"השטחים הכבושים". משרד החוץ דוחה על הסף את הדו"ח וקובע כי גישתה של המועצה היא מוטה וחד צדדית.

הדו"ח שפרסמה המועצה לזכויות אדם כולל את מסקנותיה של ועדה, שמונתה על ידיה, כדי לבדוק אם ההתנחלויות פוגעות בזכויות הפלסטינים. בדו"ח נקבע, כי על ישראל להפסיק "מיד ובלי תנאים מוקדמים" את כל פעילות ההתנחלות וליזום מהלך במסגרתו יפונו כל המתנחלים.

סמל המועצה לזכויות האדם (ויקימדיה)
סמל המועצה לזכויות האדם (ויקימדיה)

המועצה קוראת למדינות החברות במועצה "לפעול בהתאם לאחריות שמוטלת עליהן בכל הנוגע ליחסיהן עם מדינה שמפרה את הנורמות של החוק הבינלאומי". לחברות עסקיות השותפות לפרויקטים בהתנחלויות, נדרשים להפסיק את שיתוף הפעולה ולחסל את עסקיהן בהתנחלויות".

ישראל ניתקה קשר עם מועצת זכויות-האדם של האו"ם בז'נווה לפני כ-10 חודשים. עילת הניתוק הייתה הקמת ועדת-הבדיקה, שהוציאה את הדו"ח הנוכחי. ישראל גם החרימה דיון בנושא שנערך השבוע במועצה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לדו"ח: "הדרך היחידה לפתור את כל הבעיות העומדות ותלויות בין ישראל לפלסטינים, כולל את סוגיית ההתנחלויות, היא באמצעות מו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. צעדים שתועלתם שלילית, כמו הדו"ח המונח לפנינו, רק יפגעו במאמצים למצוא פתרון בר קיימא לסכסוך הישראלי פלסטיני".

עוד נמסר בתגובת משרד החוץ: "למרבית הצער, המועצה לזכויות אדם הצטיינה מאז ומתמיד בגישתה החד צדדית והמוטה באופן שיטתי נגד ישראל.  הדו"ח הנוכחי הוא עוד תזכורת עגומה לכך".

דני דיין יו"ר מועצת יש"ע אמר בתגובה: "לפני מספר חודשים קיבלתי פניה מיו״ר הוועדה קריסטין שנה מצרפת, להעביר לה חומר ולהופיע בפני הוועדה. בהתייעצות עם שר החוץ ליברמן, לא נעניתי לפניה וטוב שכך. מקריאת הדו״ח ברור שכל נתון שהיינו מוסרים- היו מעוותים אותו ומשתמשים בו לרעתנו. המוניטין של מועצת זכויות האדם מצויים איפהשהו בין אלה של בשאר אסאד לבין אלה של חאלד משעל. כך צריך להתייחס גם לדו״חותיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן