Skip to content

פנקו את המחשב שלכם בתוכנות חינם – חבילה שנייה

אחרי שהמחשב שלכם עובד ומתפקד היטב עם תוכנות החינם, אתם לבטח מעוניינים בתוכנות ייעודיות לעבודה בתחומים השונים. הסיבוב השני של תוכנות חינם עוסק בכלים יישומיים. מאת עמית מנדלזון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שהמחשב שלכם עובד ומתפקד היטב עם תוכנות החינם, אתם לבטח מעוניינים בתוכנות ייעודיות לעבודה בתחומים השונים. הסיבוב השני של תוכנות חינם עוסק בכלים יישומיים. כל התוכנות נבדקו ועובדות היטב, ויסלחו לי המקיסטים שביניכם, הן מיועדות לחלונות. הבהרה: כל התוכנות הן חינם, נקודה. ייתכן שלחלקן יהיו אלמנטים חסומים שמחייבים רכישה או רישום, אבל אף אחת מהן איננה גירסת ניסיון ואף אחת לא מטילה מום (כמו סימן מים לא רצוי עם לוגו של היצרן) ביצירה שלכם

מאת: עמית מנדלזון

למען האמת אנחנו זקוקים עדיין לשני יישומים שהפכו ליישומי בסיס. הראשון במעלה הוא תוכנת לקוח לדואר אלקטרוני (תכנת לקוח היא תוכנה שרצה על מחשב המשתמש ומורידה אליו את הדואר, בניגוד לחשבונות דואר שמחייבים שימוש בדפדפן כדי להיכנס לשרת הדואר כמו יאהו, ג'ימייל ועוד),  כדי שחס וחלילה לא תשתמשו באאוטלוק של מיקרוסופט. התוכנה המומלצת היא ה-Thunderbird – "ציפור הרעם" של חברת "מוזילה". תוכנת דואר אמינה, יעילה, שמאפשרת ניהול מספר בלתי מוגבל של חשבונות דואר ובזמן ההתקנה גם תייבא את המידע שלכם מתוכנות אחרות.

איך אפשר בלי הסקייפ (SKYPE) לניהול שיחות וידאו ומסרים מיידיים. זה לא שסקייפ היא הטובה ביותר שיש, אני יכול להצביע על לפחות ארבע טובות ממנה, אבל סקייפ היא הנפוצה מכולם וגם נתמכת על ידי מספר רב של טלפונים חכמים. סקייפ הפכה עם השנים לכלי עיקרי בתקשורת בינלאומית, כשככל שרוחב הפס גדל כך נעשה יותר ויותר שימוש בווידאו. אפילו אימי היקרה, שתזכה לחיים ארוכים, מכירה רק כפתור אחד על המחשב, וזה הכפתור הירוק על ממשק הסקייפ, שמחייג לילדיה המפוזרים ברחבי העולם.

התוכנה הבאה ערמומית למדי. רובכם שמעתם את המילה PROXY יותר מפעם אחת, חלקכם אפילו יודע ששימוש בפרוקסי יאפשר לכם לגלוש באנונימיות לאן שרק תרצו. אבל איך עושים את זה? אתם ממש לא צריכים לדעת. ה-Tor Project יעשה את זה בשבילכם. התוכנה תאפשר לכם להתחבר לרשת הפרוקסי של הפרוייקט לקבל כתובת IP מזוייפת מהיכן שהוא, תוך כדי שאתם גולשים בדפדפן בשם אורורה (פיירפוקס מותאם). גשו לאתר ותורידו את ה- Tor Browser. בעבודה הוא קצת איטי, ותלוי בעומס על הרשת הפרטית של הפרוייקט, אבל תאמינו לי זה שווה. בעיקר בימים בהם עושקים אתכם וחומדים את פרטיותכם.

ה-uTorrent יעשה מכם פיראטים, לפי דעת רבים, אם כי זה שטות. התוכנה היא תוכנת לקוח שמאפשרת להוריד קבצים במהירות בטכניקה ייחודית של שיתוף. הרעיון די פשוט: נניח שיש לנו ספר בן מאה עמודים. כל משתמש שמציע את הספר חולק את העמודים שיש בידיו עם המשתמשים האחרים, וביחד ללא סדר לינארי כולם בסופו של דבר יקבלו כולם את הספר המלא (בתנאי, כמובן, שכל הדפים מוצעים להורדה). העניין הוא שהשיטה משמשת בעיקר להורדה פיראטית של סרטים וקבצי מוזיקה, אבל לא כל מה שניתן להורדה בשיטה הזו הוא לא חוקי. השימוש פשוט: מתקינים את התוכנה ו…זהו.  נכון, משתמש מתוחכם יוכל גם לשפר את יעילותה. עכשיו מחפשים קבצי טורנט, אחרי ההתקנה החלונות כבר תפנה קבצי torrent אל התוכנה. הממשלות השונות מנהלות קרבות אוויר עם שרתים שמספקים מנועי חיפוש לאיתור קבצי טורנט (הסרטים/ספרים/שירים/משחקים/תוכנות עצמם בכלל לא נמצאים על הרשת באמור וקבצי הטורנט מכילים מידע איך להגיע אליהם וממה הם מורכבים). יש כמובן עוד תוכנות, אבל ה-uTorrent היא הקטנה והיעילה מכולן.

קבצי וידאו הם בעיה לא קטנה גם למשתמשים מנוסים, ומגוון הפורמטים למטרות שונות באיכויות שונות, בשיטות דחיסה שונות, הפכו את העסק לסיפור של מקצוענים בלבד. ה-WINFF היא תוכנה קטנה אחת, המורכבת מממשק משתמש, המפעיל בפשטות ובלי צורך בידע נרחב סדרה של כלי עבודה להמרה של פורמטים וידאו וקול. היא תאפשר לכם ביעילות ובמהירות ובעיקר בחינם לבצע המרות של סרטי וידאו.  אם אין לכם ידע רב ואתם מעוניינים להמיר קובץ וידאו מפורמט לפורמט בלבד, אהלן וסהלן. אבל אם אתם יודעים קצת יותר תוכלו לשחק עם הפרמטרים של ההמרה ולהתאים את הסרט המומר לצרכיכם המדוייקים בקלות ובפשטות.

לא סיימנו עם יישומי הוידאו. AVI Recompress היא חבילת יישומים שחוברה לה יחדיו כדי לדחוס קבצי וידאו עוד קצת, ובדרך להוסיף להם כתוביות מובנות ועוד. תהליך ארוך יחסית, אם כי אוטומטי לחלוטין. אל תיבהלו מההתקנה הארוכה, שכן התוכנה היא בעצם סדרה של תוכנות המופעלת ברצף. מובן שמשתמש מתוחכם יכול לבצע את הפעולה ידנית, אבל מה הטעם? משתמש מתוחכם בדרך כלל לא אוהב לעבוד קשה.

ועוד וידאו, תוכנת עריכת הוידאו היחידה שעדיין לא גובים עליה הכסף. לא, היא איננה פשוטה במיוחד אם לא לומדים אותה בעיון. אבל אם תשקיעו בה קצת מחשבה, ותקראו את ההוראות או דיונים בפורומים השונים ברשת, תגלו שה-Virtual Dub היא כלי עבודה אולטימטיבי, כלי שלעולם לא תרצו לזנוח.

ולפעמים יש גם צורך לקרוע מסרטי וידאו את הכתוביות שלהם. את הפעולה הזו תעשה נהדר תוכנת ה-SubRip. היא תיקח קובץ משולב (קובץ שמכיל יותר משפת כתוביות אחת) ותאפשר לכם לעקור ממנו את השפה המתאימה בלבד ולשמור אותו בכל פורמט כתוביות סטנדרטי, שנקרא לא רק על ידי מחשב אלא גם על ידי כל נגני הדי.וי.די. את ההטמעה, כאמור, תוכלו לבצע על  Avi Recompress .

אחרי שמיצינו את הווידאו בואו ניגש לעוד מספר כלים חשובים בתחום הגרפיקה ועיבוד התמונה:

יש לכם יותר מדי פונטים? אתם לא לבד. יתר על כך, חלק מהפונטים אינם נראים בתוכנות השונות, חלקם בעברית, ותוכנות בשפות זרות מציגות אותם כאוסף של קוביות במצגת המקדימה. באמת נחוצה לכם תוכנה שתנהל את הפונטים שלכם. יש! The Font Thing זה בדיוק מה שאתם צריכים.

ואם אתם עדיין זקוקים לתוכנה לעיבוד תמונה בנוסף ל-Paint.Net  עליה המלצתי ברשימה הקודמת, הרי לכם עוד אחת ממיטב התוצרת של תוכנות הקוד הפתוח ה-GIMP, יישום קלאסי לעיבוד תמונה אם כי הממשק קצת מבלבל. אבל אם הגעתם עד כאן אתם כבר לא מתבלבלים בקלות.

עוד תוכנה גרפית הרבה, יותר פשוטה וקלה מבחינת משאבים היא ה-Vicman. אם אתם כבר שם כדאי לשים לב לכלי עבודה נוספים המוצעים על ידי החברה בחינם (שימו לב, לא כל מוצרי החברה בחינם).

זהו, כמעט מיצינו גם את אלה. אבל עדיין לא סיימנו וזה רק הסיבוב השני. להזכירכם זוהי תכנית כבקשתך, כתבו אלי אם אתם מחפשים תוכנה כלשהי ואמצא עבורכם תוכנה מתאימה חינם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן