Skip to content

טכנולוגיה לעולם ירוק ונקי

אנרגיה. טיפול בשפכים, מחזור או פיצול פסולת הכל ועוד מצאנו בתערוכת הקלינטק - צילומים: יולה זובריצקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת הקלינטק השנתית, נערכה שבוע שעבר בגני התערוכה, תל אביב. תערוכה שכל כולה מוקדשת , לעולם ירוק ונקי יותר.
עיקר המסר בתערוכה, הוא ייעול וחידוש אנרגייה, צמצום כמויות האשפה הגדולות על ידיי מחזור, שימוש מחדש או צמצום נפחים. וכמובן טכנולוגיה לבנייה ותחבורה אקולוגית.

מיכלי הפרדה "אגרולן" - צילום: יולה זובריצקי

חברת "אגרולן" המתמחה במתן פתרונות לחיסכון במים ואיכות הסביבה הציגה בתערוכה , דרכים שונות למחזור פסולת ביתית, כגון : מיכלים לאיסוף פסולת אורגנית להפרדת אשפה למטבח ולחצר, מיכלי צבעוניים להקלה על ההפרדה בין סוגי הפסולת, וכן מיכלים לאיסוף סוללות.

פסולת אורגנית שמושלכת מדי יום לאשפה יכולה לשמש ליצירת קומפוסט ולחברה פתרונות ביתיים לייצורו.
קומפוסט הוא המרכיב החשוב ביותר של החקלאות האורגנית. תהליך ההופך פסולת אורגנית לאדמה עשירה בחומרים מזינים החיוניים להתפתחותם של הצמחים. "אגרולן" מציעה, בין היתר, גם "קומפוסטרים" ביתיים. על מכשיר שכזה למטבח ניתן להעמיס עד 55 קילוגרמים של שאריות המזון בחודש, יום יום שעה שעה ואחרי תהליך של 14 יום לערך מתקבל קומפוסט עשיר ובאיכות גבוהה. המכשיר בעל מקדם בידוד תרמי גבוה, מנטרל ריחות ותולעים ומזיקים וצריכת חשמל שלו מזערית.

מוצר נוסף אשר משך את תשומת ליבנו הוא כדור הכביסה האקולוגי – ה Green Ball . לכביסה נקייה ללא אבקה.

כדור הכביסה צילום: יולה זובריצקי

כדור זה הינו פתרון אידיאלי וידידותי לכביסה ללא דטרגנט הפוגע בבגדים ובסביבה. הוא מכיל למעלה מ-80 סוגי מינרלים ומגנט, ופעולתם המשולבת במכונה מפעילה את מולקולות המים, מעלה את רמת החומציות במים אך ללא דטרגנטים (חומר או תערובת חומרים פעילים המשמשים לניקוי). השימוש בכדור פשוט במיוחד מניחים את כדור הכביסה במכונה יחד עם הבגדים ומפעילים. המוצר הינו היפואלרגי , לכן אינו מבושם ואינו כולל חומרי הלבנה פירושי של דבר; ללא חומרים כימיים, חוסך במים ובחשמל, מאריך את חיי מכונת הכביסה (עקב אי שימוש בחומרים כימיים ) , ויעיל מאוד גם לאוכלוסייה הרגישה דהיינו מבוגרים, תינוקות ונשים הרות. הכדור מיועד לשימוש חוזר, עד-1500 כביסות, ללא אובדן אפקטיביות.

מערכת האקווה-פוניקה, צילום: יולה זובריצקי

חברת "Living Green" מייצרת את מערכות "אקווה – פוניקה ", מערכת המשלבת גידול דגי נוי ומאכל יחד עם צמחים וירקות במערכת סגורה וממוחזרת. הפרשות הדגים משמשות את הצמחים כדשן טבעי ואורגני ,ואלו ,בתורם, יחד עם חיידקים ידידותיים מטהרים את המים השבים אל הדגים.
המערכת שהוצגה בתערוכה הייתה מרהיבה ביופיה והדגימה בצורה יוצאת מהכלל את התהליך.
למערכת האקווה – פונית יתרונות רבים כמו: חיסכון רב במים, עקב היותה מערכת סגורה שאיננה מאבדת מים למעט התאיידות טבעית וצריכת הצמחים וכמובן חוסכת באנרגיה. מעשית היא מתאימה לכל סביבה סגורה או פתוחה.
החברה מתמחה גם במערכות מיחזור מים אפורים, בנייה ירוקה, גידול מזון אורגני ופיסול סביבתי.

דוכן טריאטק - צילום: יולה זובריצקי

חברת "Treatec21" (טריטק 21), העוסקת בטיפול ביולוגי מתקדם במים ובשפכים, הציגה אחד הפיתוחים האחרונים שלה הוא מט"ש ( מתקן טיהור שפכים) ייחודי לבריכות ומאגרי מים. המערכת מתבססת על מבנה טורי רב תאי, בכל תא ממוקם מצע קבוע ומערכת לסינון אוויר. במערכת אין טיפול בבוצה אורגנית שכן אין הצטברות של בוצה אורגנית בתהליך. חוסר הצטברות של בוצה אורגנית חוסך הרבה כאבי ראש (הטיפול בבוצה הוא פיזי, מלוכלך ומחייב התערבות אדם) ווכמובן מפחית את העלויות משמעותית.ההפעלה של המערכת פשוטה והתחזוקה מינימלית, ופועלת באופן אוטומטי לחלוטין, כולל שליטה מרחוק.הטיפול בשפכים תעשייתים ועירוניים הוא באיכות גבוהה ואיכות מי הקולחין גם כן.

ביקור בתערוכה שכזו הוא עניין פוקח עיניים, ומעלה את השאלה מדוע לא נשנה את סגנון חיינו ובאותה הזדמנות נשפר את הסביבה בה אנו חיים. הפתרונות קיימים, צריך רק לאמץ אותם ולהתמיד בכך. סביבה נקיה יותר, חסכון באנרגיה או שימוש באנרגיה שמזהמת פחות, כל הללו הם אינטרס מובהק שלנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן