Skip to content

איראן חושפת: מטוס קרב חדש מתוצרתה

הבוקר פרסמו כלי התקשורת באיראן את המטוס הקרוי "קאהר 313 ", שלדברי שר ההגנה האיראני מצויד בטכנולוגיה חדישה ונועד ל"צרכי הרתעה בלבד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איראן חושפת הבוקר (שבת) מטוס קרב חדש במסיבת עיתונאים. לדברי שר ההגנה האיראני, אחמד ואחידי, תוכנן המטוס ויוצר על ידי מומחים איראניים ונועד לצרכי הרתעה בלבד. המטוס "קאהר 313" מסוגל לטענתם לחמוק ממערכות מכ"מ של האויב והוא יוצר בטכנולוגיות מתקדמות ביותר.  

מטוס הקרב האיראני החדש (מתוך סרטון יו טיוב)
מטוס הקרב האיראני החדש (מתוך סרטון יו טיוב)

המטוס החדש לא הוצג במהלך טיסה ולא גובה בפרטים שמעידים על ניסויים שבוצעו במטוס על ידי טייסי ניסוי וכדומה. הטלוויזיה האיראנית הציגה את המטוס בגאווה רבה. בתחילת השבוע הודיעה איראן על הצלחתה לשגר קוף לחלל ולהחזירו. לטענת האיראנים, כפי שעולה מהצהרותיהם לאחרונה, מדעניהם משתווים לעמיתיהם במערב. לפני יומיים הטיל העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" ספקות רבים בדבר נכונות הדיווח על שיגור הקוף. לטענת העיתון, הצילומים שאיראן הציגה בגאווה לפני השילוח מול צילומים של הקוף בעת חזרתו לאדמה, שונים זה מזה. בצילומים הראשונים מוצג הקוף עם שומה אדומה מתחת לעינו הימנית ובצילומים שהוצגו בוועידה לאחר ההודעה נראה בבירור שהשומה נעלמה.

במהלך ספטמבר 2011 חשפה טהראן מטוס לא מאויש מתוצרתה, שעל פי הדיווח בתקשורת האיראנית יכול לפגוע במטרות בטווח של 1700-2000 ק"מ ולשאת עליו ציוד אלקטרוני שיתעד את התקיפה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן