Skip to content

כשהג'ז פוגש את האופרה

הפסנתרן ואמן הג'ז הבינלאומי מייק דל-פארו, חוזר לישראל ויופיע השבוע עם הרכב ג'ז ישראלי במופע מיוחד, שבו יפלרטט עם "טוסקה", "הנסיכה טורנדוט" ו"כרמן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה קורה כאשר יצירות ג'ז ידועות נפגשות עם אריות ודואטים מעולם האופרה? את התוצאה ניתן יהיה לשמוע ולראות במופע "הרומן המטורף של הג'ז והאופרה", הרביעי בסדרת "ג'אז חם", שבו ישתפו פעולה הפסנתרן ואמן הג'ז הבינלאומי מייק דל-פארו ואמני הג'ז הישראלים – עמיקם קימלמן על הסקסופון, איתן איצקוביץ על התופים וסיימון סטאר עם הבס.

חידוש סקסי ומגניב. דל פארו

דל-פארו, מהפסנתרנים המבוקשים בעולם, שהופיע עם יוצרים ידועים, חוזר לישראל, ובמסע ההופעות הקצר מביא לנו משהו חדש, מרגש ומרענן. אביו היה זמר אופרה ידוע ואולי זו הסיבה שהוא אוהב לערב בין ג'אז לאופרה, ובכלל מייצר גשרים בין יבשות באמצעות המוזיקה שלו. הוא משלב אלתורי ג'אז עם מוזיקה מיבשות שונות – אסיה, אפריקה, אירופה ואמריקה, ומצליח ליצור קשת רחבה של סגנונות שמתכתבים אלה עם אלה. דל-פארו כבר הקליט עשרות אלבומים בז'אנרים שונים מדיקסילנד ועד סלסה, ולאחרונה חתם חוזה להוצאת 10 אלבומים של שיתופי פעולה עם מוזיקאים מרחבי העולם, שמבוססים על סיוריו האקזוטיים.

עמיקם קימלמן, מנהל בית הספר למוזיקה "רימון", והמנהל המוזיקלי של תזמורת הג'אז תל אביב, פגש את דל-פארו בפסטיבל ביוהנסבורג, וכדרכם של נגני ג'אז מכל העולם, ניגנו יחד, שתו יחד והסקרנות שניצתה ביניהם יצרה קשר חדש. אז עלה הרעיון למופע משותף עם נגנים ויוצרים ישראלים. איתן איצקוביץ', ממייסדי "רימון", מתופף ומפיק מוזיקלי שמופיע בהרכבי ג'אז שונים, מנגן כיום בהרכב מחווה לג'ימי הנדריקס; סיימון סטאר, נגן קונטרבס, שעלה לארץ בשנת 2009 ומאז פעיל מאוד בסצנת הג'אז המקומית, הפיק 14 אלבומים בהרכבים שונים וניגן בעבר עם זמרי הג'אז האמריקנים קווין מהגוני וטקורה רוג'רס.

כחובבת מוזיקת ג'אז, במקצב חצוף של רחובות בלילה, עשן סיגרים, ושווקים שוקקים, וכאוהדת אופרות במינונים קטנים, נראה שהמופע הזה הוא בדיוק עבור אנשים כמוני: להאזין לאריות ולדואטים ממיטב האופרות – "טוסקה", "הנסיכה טורנדוט" ו"כרמן" האלגנטיות באילתורי ג'אז של מיטב הנגנים, נשמע חידוש סקסי ומגניב.

המופע "רומן מטורף של ג'אז ואופרה" יתקיים במהלך כל השבוע בירושלים, הרצליה, מודיעין, תל אביב וחיפה. דל-פארו יתארח גם ב"שבלול" ב-14.2 בקונצרט ג'ז לכבוד יום האהבה (Valentine’s Jazz Concert) ולמחרת, באותו מקום, יופיע עם חן צימבליסטה במפגש מיוחד וחד פעמי של מוזיקה ברזילאית, פיאצולה, טנגו ועוד. שני הקונצרטים בחסות שגרירות הולנד בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן