Skip to content

נספח צה"ל לשעבר הורשע בהפרת אמונים. נידון לעבודת שירות וקנס

מי שהיה ראש משלחת משרד הביטחון בשוויץ, ניצל את תפקידו ליצירת קשרים עם סוחר נשק שוויצרי, לטובתו האישית. הוא קידם את האיש אצל גורמים קובעים בארץ ולבסוף מונה למנכ"ל באחת החברות בעלות זיקה לסוחר הנשק מאת אורלי ממן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי שהיה ראש משלחת משרד הביטחון בשוויץ, ניצל את תפקידו ליצירת קשרים עם סוחר נשק שוויצרי, לטובתו האישית. הוא קידם את האיש אצל גורמים קובעים בארץ ולבסוף מונה למנכ"ל באחת החברות בעלות זיקה לסוחר הנשק  

מאת אורלי ממן 

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, גזר עונש של שלושה חודשי עבודות שירות לצד קנס בגובה 70 אלף ₪ קנס על שמואל אביבי, לשעבר נספח צה"ל בשוויץ. נגד אביבי הוגש כתב אישום בגין עבירה  של הפרת אמונים וגזר דינו ניתן במסגרת עסקת טיעון בינו לבין הפרקליטות.

התחשב בעבר קרבי מפואר. השופט מודריק (צילום: ויקידיה)

אביבי שירת כנספח צה"ל  בשוויץ בין השנים 2003 ל-2005 . בתפקידו זה שימש גם כראש משלחת משרד הביטחון במדינות עליהם היה אמון. אביבי  הודה בכך שיצר קשרים שלא בהתאם למסגרת תפקידו עם גורמים פרטיים בשוויץ ובראשם סוחר הנשק היינריך תומט, שעסק במסחר סיטונאי בנשק ואספקתו ממדינות מזרח אירופה לצבא ארה"ב. כמו כן, אביבי הודה כי  פעל לקידום מעמדו של תומט גם לפני גורמים בתעשייה הבטחונית בישראל וניסה לקדם ולהרחיב את עסקיו של תומט בישראל. כפועל יוצא מקשרים אלה זכה אביבי בסוגים שונים של טובות הנאה ובעיקר במינוי כמנכ"ל חברת "תלם" שהיא בעלת זיקה לסוחר הנשק בשוויצרי.

השופט מודריק ציין כי בעת קביעת גזר דינו של אביבי  (אל"מ במיל.) הוא התחשב בכך שתפקידו האחרון היה סיום של קריירה ארוכה בשירות צבאי ביחידות פיקוד לוחמות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן