Skip to content

כלל בריאות ואיילון ביטוח נקנסו בגין הפרת הוראות

הן נקנסו על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג, בעקבות הממצאים שהתגלו בביקורות שביצע אגף הביטוח באוצר. מלבד הקנסות הורה המפקח לשתי החברות לתקן את הליקויים ולהחזיר למבוטחים כספים שנגבו שלא על פי הדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פרופ' עודד שריג, הממונה על ביטוח, שוק ההון וחסכון באוצר צילום: לע"מ
פרופ' עודד שריג, הממונה על ביטוח, שוק ההון וחסכון באוצר צילום: לע"מ

המפקח על הביטוח במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג קנס שתי חברות ביטוח בתחום ביטוחי בריאות – את כלל בריאות בסכום של 750 אלף שקל ואת איילון ביטוח בסכום של 180 אלף שקל. שתי החברות הפרו את ההוראות אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון. הממצאים התגלו בעקבות ביקורת רוחבית, שביצע האגף בשמונה חברות שעוסקות בתחום.

עמידה בארבע הוראות

האגף בדק עמידה של החברות בארבע הוראות. שתיים מתחום ביטוח סיעודי: חובה להפסיק לגבות פרמיה ממבוטחים בביטוח סיעודי כאשר הם זכאים לקבל קצבת סיעוד, וחובה להציע למבוטחים בקבוצות אפשרות לעבור לפוליסת סיעוד פרט כשהם עוזבים את קבוצתם. ההוראה השלישית קשורה לכל מבוטח בביטוח בריאות: חובת משלוח דיווחים שנתיים למבוטח וההוראה הרביעית מתייחסת למסירת מידע לבעל פוליסה בביטוח קבוצתי.

הביקורת מצאה כי שתי חברות, כלל בריאות ואיילון ביטוח הפרו את ההוראות. כלל בריאות הפרה את ארבע ההוראות ולכן המפקח הטיל עליה עיצומים כספיים בסכום של 750 אלף שקל. איילון ביטוח הפרה את הוראה הראשונה, ולכן המפקח הטיל עליה עיצומים כספיים בסכום של 180 אלף שקל. בנוסף, הורה המפקח לחברות שהפרו את ההוראות לתקן את הליקויים שנתגלו ולהשיב למבוטחים כספים שנגבו שלא על פי דין.

אגף שוק ההון ימשיך לבצע ביקורות שוטפות ותקופתיות על מנת לוודא כי חברות ביטוח מיישמות את הוראות המפקח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן