Skip to content

לשכת המסחר: "לחצים פוליטיים ואחרים מונעים מהממשלה ומהכנסת לפעול להפחתת מחירי המזון בישראל"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מגיב לפרסום דו"ח בנק ישראל על יוקר מחירי המזון בישראל; לדבריו, הדרך הטובה ביותר להוזלת מחירי המזון היא להפחית את שיעורי המכס הגבוהים על יבוא המזון  רונית שימרון עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התייחס הבוקר לפרסום דו"ח בנק ישראל על יוקר מחירי המזון בישראל ואמר כי "דו"ח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מגיב לפרסום דו"ח בנק ישראל על יוקר מחירי המזון בישראל; לדבריו, הדרך הטובה ביותר להוזלת מחירי המזון היא להפחית את שיעורי המכס הגבוהים על יבוא המזון

 רונית שימרון

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התייחס הבוקר לפרסום דו"ח בנק ישראל על יוקר מחירי המזון בישראל ואמר כי "דו"ח בנק ישראל על יוקר המחירים במדינה, ובעיקר יוקר מחירי המזון, הוא עדות ברורה לכך שמאבק איגוד לשכות המסחר לחשוף את המשק לייבוא, גם בכל הקשור במוצרי מזון, הוא מוצדק והוא, לאמיתו של דבר, הדרך הטובה והיעילה להפחתת המחירים בישראל".

אוריאל לין. "פנסיה כקיצבה בלבד היא בעייתית"

לין הדגיש כי  המשק כבר חשוף בפני תחרות בכל הקשור לייבוא מוצרים ממדינות האיחוד האירופי, מארה"ב ומ-40 מדינות נוספות, עימן יש לנו הסכמי סחר חופשי.

לדבריו, ההגנה המשמעותית ביותר מוענקת בעיקר לייבוא מוצרי מזון וגידולים חקלאיים. "שיעור ההגנה במקטע זה הוא גבוה וללא כל פרופורציה. משרדי הממשלה כשלו באי המשכה של מדיניות החשיפה של המשק לייבוא תחרותי בתחום המזון. יש לציין בצער שעל אף דו"ח ועדת טרכטנברג, ועל אף שתמונת המצב כיום ברורה לחלוטין – קיימים עדיין גורמים במשרדי הממשלה ובכנסת שאינם משתפים פעולה בהפחתת מחירי המזון בישראל וזאת כתוצאה מלחצים ממוקדים או פוליטיים".

"לא יכולה להיות תחרות אמת אם לא פותחים את המשק גם לתחרות בפני יבוא. שיעורי המכס על יבוא המזון הם פשוט הטלת מס נוסף על צריכת מזון בישראל. יש לקוות שלאור הפרסומים של בנק ישראל, אשר שהגיעו מעט באיחור – המערכת הפוליטית בישראל תתעשת ותעשה את המוטל עליה על מנת להפחית את יוקר המחיה בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן