Skip to content

10 מוצרי מזון שיעשו אותך גבר !

מסתבר שגם גברים רבים מתעניינים בדיאטה ובבריאות. כתב מגפון, דני בר, ליקט את רשימת עשרת מוצרי המזון הגבריים ביותר והבריאים ביותר עבור גברים. צריכה במינון הנכון רק תשמור על הבריאות שלך, ואולי סוף סוף נראה אותך גבר גבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסתבר שגם גברים רבים מתעניינים בדיאטה ובבריאות. כתב מגפון, דני בר, ליקט את רשימת עשרת מוצרי המזון הגבריים ביותר והבריאים ביותר עבור גברים. צריכה במינון הנכון רק תשמור על הבריאות שלך, ואולי סוף סוף נראה אותך גבר גבר

מאת: דני בר

גברים ונשים שונים באופנים רבים – בין השאר, גם בצרכים התזונתיים שלהם. כמו שנשים צריכות מוצרי מזון מסוימים במהלך הריון, כדי להגן על עצמם מפני סרטן השד, כך גם גברים צריכים ויטימינים, מינראלים ושאר מצרכי מזון אשר יסייעו לשמר מסת שריר, למנוע סרטן הערמונית ועוד.

מאכלים רבים נוטים להיות מועדפים על-ידי גברים באופן טבעי, וחלקם גם נבחרים בתת-מודע בשל נתוני התזונה הטמונים בהם. עם זאת, תזונה בריאה והתעמלות באופן קבוע יכולים למנוע מחלות לב וסרטן – גורמי המוות מספר אחת ושתיים בגברים לאחר גיל 35. להלן הרשימה שתסייע בתפקוד היום-יומי, מחדר הישיבות ועד לחדר המיטות.

אגוזים וזרעים
אגוזים וזרעים למיניהם עשירים בוויטמינים ובמינרלים. אגוזי ברזיל עשירים במיוחד במגנזיום ובסלניום. זרעי פשתן מרוסקים כתוספת לדגני הבוקר, זרעים ואגוזים כחטיף במקום ממתקים, או פרוסה עם חמאת בוטנים, יועילו לבריאות, ללא כל ספק.

בננה
הפרי מלא האנרגיה הזה לא רק ימריץ את מי שיאכל אותו, אלא גם יטען אותו בהרבה אשלגן. האשלגן נחוץ להסדרת זרימת החשמל בעצבים, בקצב הלב ובלחץ הדם. בננה טובה גם להקלה על חמרמורת, אחרי בילוי לילה מלא אנרגיה…

ברוקולי
לא רק נשים בהריון צורכות ברוקולי בגלל החומצה הפולית. גם לגברים כדאי לצרוך חומצה פולית, שכן היא מנמיכה את רמת ההומוסיסטין – חומצת אמינו שנמצאת בדם. רמה גבוהה של הומוסיסטין קשורה למחלות לב ולשבץ מוחי. הברוקולי עשיר בוויטמין סי, בבטא קרוטן, באשלגן ובסולפורפאן, הקשור בהורדת הסיכון לסרטן. עם זאת, אם ברוקולי אינו משאת נפשך, אפשר להוסיף ברוקולי לרוטב פסטה או לפיצה.

דג ים שמן
דגים כגון אלתית (סלמון), טונה, מקרל והרינג מכילים חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ואומגה 6, שכבר הוכחה חיוניותם למניעת מחלות לב, כמה סוגי סרטן, דלקת פרקים ודיכאון. מקרל משמש כמקור עשיר במיוחד לסלניום – נוגד חמצון השומר על בריאות הלב ומונע התפתחות של סרטן הערמונית בפרט ושל סרטן בכלל. במחקר שנערך באוניברסיטת קורנל, נמצא שאנשים שצורכים 200 מיקרוגרם סלניום ביום, סיכוייהם לחלות בסרטן הערמונית יורדים ב-63%, וסיכויים לחלות בסרטן בכלל יורדים ב-33%. מומלץ לצרוך דגים לפחות פעמיים בשבוע, ולו רק בכריך טונה.

חלב
מה עוד גופנו צריך? החלב הוא המקור העיקרי לסידן. צריכה נמוכה של סידן נקשרת לעליית הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם הסרטן המעי הגס ולבריחת סידן. בריחת סידן (אוסטאופורוזיס) אינה רק מחלת נשים. אחד מכל 12 גברים סובל ממחלה זו. עדיף חלב דל שומן ועתיר חלבונים.

סטייק (אומצה)
בשר אדום הוא מקור מצוין לאבץ, לוויטמין B12 ולברזל. האבץ קשור למאות תפקודי גוף, מייצור DNA ועד לחוש הטעם. ויטמין B12 קשור גם לשחרור אנרגיה, ואילו הברזל נחוץ לזרימת החמצן בדם. לקרניבורים, עדיפה אומצה (סטייק) מקציצות או מהמבורגר, המלאים בשומן רווי. מומלץ לצרוך בשר אדום עד מקסימום שלוש פעמים בשבוע.

קטשופ ועגבניות
הליקופן שבעגבניות עשיר בנוגדי חמצון. הוכח במחקרים שליקופן חשוב למניעת מחלות לב וסרטן מכמה סוגים, ובייחוד סרטן הערמונית. נמצא שעגבניות מבושלות או קטשופ אף עדיפים מבחינת פעילות הליקופן. מאחר והקטשופ עתיר סוכר ומלח, אפשר לצרוך ישירות את המקור – עגבניות ומוצרי עגבנייה מבושלים, רטבים ועוד.

שום - מסריח וחריף, אבל בריא אש !
שום - מסריח וחריף, אבל בריא אש ! צילום: עמית מנדלזון

שום
הפקעת הקטנה והמסריחה הזו משמשת כאוצר בלום של בריאות וכל טוב. בשום ישנם חומרים מונעי סרטן ונוגדי חיידקים, המונעים הצטננות והתקררות. השום ניחן ביכולת להוריד כולסטרול ולמנוע משקעים וסתימות בכלי דם. השום טוב לבישול וגם לאכילה כשהוא נא. אם אינכם חובבים את הריח ואת החריפות, אפשר לאפות בתנור ראש שום שלם, על קליפתו; כך הוא פחות חריף, ועדיין יעיל לא פחות.

תפוחי אדמה
מן הירקות הזולים והחביבים. מבושלים או אפויים – הם לעולם לא יאכזבו, ותמיד ישביעו. תפוחי אדמה גם עשירים בוויטמין סי ובעוד ויטמינים ומינרלים. עדיף לאכול אותם עם הקליפה ולמעט בגרסת הטוגנים (צ'יפס).

בירה
כן… איזה כיף! הבירה חשובה, וגם בריאה. המשקה עשיר ברכיבים המונעים מחלות לב, ואף עוזר בעיכול על ידי עידוד של ייצור חומצות בקיבה, ומפחית את רמת הכוהל (כן, זו לא טעות !). זה לא אומר שיש רישיון לשתות בירה בלי הגבלה, שכן התופעות החיוביות האלה נמצאו רק אצל אלה השותים כחצי ליטר בירה ביום.

התמונות באדיבות: עמית מנדלזוןCastillo Dominici / FreeDigitalPhotos.net ,Suat Eman / FreeDigitalPhotos.net

1 Comment

  1. אמנון קרני
    30 בינואר 2012 @ 17:49

    כדאי להוסיף גם מעוררי תיאבון מיני כמו צדפות (אויסטרס, אויסטראס, וויטרה) שנהוג להגיש אותן בתריסר פתוחות, חיות על מצע של קרח ובתוספת חומץ בן יין אדום מתובל באשלוטים (בצלצלי אשקלון), פרוסות קטנות של לחם שחור כפרי וחמאה וכוס יין לבן קריר . . . אוףףףףף

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן