Skip to content

השב"כ חשף חוליה שירתה לעבר מתנחלת בכניסה לחלמיש

החוליה כללה שני אנשים וירתה כשלושים כדורים לעבר אישה שעמדה בכניסה לישוב חלמיש ובנס לא נפגעה. הירי בוצע מרכב נוסע שנמלט מהמקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: השב"כ בסיוע צה"ל חשף ועצר בחודש דצמבר שעבר חברי חוליית טרור שפעיליה, המזוהים עם תנועת פת"ח, ביצעו ב-13 דצמבר 2012  פיגוע ירי, ללא נפגעים, בכניסה ליישוב חלמיש, ליד נווה צוף בחבל בנימין. במסגרת הפיגוע נורו כ-30 כדורים מתוך רכב נוסע לעבר אזרחית ישראלית, שעמדה סמוך לשער הכניסה ליישוב.

ימים ספורים לאחר הפיגוע נעצרו המפגעים, תושבי בית רימא באזור רמאללה. בסוף חודש ינואר השנה הוגשו כתבי אישום נגד המעורבים בדבר: פראס מוחמד זהיר אסנאף (31), שהיה כלוא בעבר על רקע פעילות בתנזים/פת"ח, שיזם, תכנן וביצע את הירי ועזיז ואאל שפיק ארחימי (22), שהצטרף לאסנאף ביום הפיגוע במטרה לצלמו.

מחקירתם בשב"כ עולה כי במהלך מבצע "עמוד ענן" הציע אסנאף לארחימי לבצע פיגוע ירי לעבר כלי רכב ישראליים באזור, כאשר תפקידו של ארחימי היה לצלם את הפיגוע, בעוד אסנאף ישכור רכב ויבצע את הירי בפועל. ארחימי הסכים, אך הפיגוע נדחה לנוכח הפסקת האש בין החמאס לישראל.

ביום הפיגוע, 13 בדצמבר, אסף אסנאף את ארחימי ברכב מסוג יונדאי ששכר מחברת השכרה באזור רמאללה, והם יצאו לכיוון חלמיש כאשר אסנאף מחזיק ברשותו נשק מסוג קרל גוסטב. השניים הגיעו לכיכר חלמיש, כאשר ארחימי מסתתר במושב האחורי. אסנאף ביצע את הירי והשניים שבו לכפרם. בני משפחתו של אסנאף סייעו, לאחר הפיגוע, בהסתרת הנשק, ואף אספו את התרמילים שנותרו ברכב.

ב-20.1.13 הוגש כנגד אברהים אסנאף, אחיו של פראס, כתב אישום לביהמ"ש הצבאי ביהודה המייחס לו עבירות של החזקת נשק (כלי הנשק אשר שימש לביצוע הפיגוע) ועבירה של שותפות לאחר מעשה (בגין סיוע להסתיר את הנשק בו בוצע הפיגוע) יום לאחר מכן הוגשו לביהמ"ש הצבאי ביהודה כתבי אישום נוספים נגד פראס אסנאף ועזיז ארחימה, המייחסים להם עבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה. משפטם מתנהל בימים אלו.

 

[related-posts]

1 Comment

  1. הניה
    4 בפברואר 2013 @ 18:13

    סוף גנב לתליה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן