Skip to content

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית מתחילה היום בתל אביב

כ-40 מדינות משתתפות בהפנינג התיירות הגדול, והן ינסו למשוך אליהן את התייר הישראלי, שקרנו עלתה מאז המשבר הכלכלי באירופה. תגברו נוכחות בתערוכה: מדינות סקנדינביה, יוון והפיליפינים. הכניסה לתערוכה היא ללא תשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית- IMTM 2013 (International Mediterranean Tourism Market)- האירוע השנתי הוותיק והמרכזי של תעשיית התיירות בישראל יוצאת לדרך היום לדרך. התערוכה מתקיימת בגני התערוכה בתל אביב היום ומחר, 5-6 לפברואר.

בין המדינות המשתתפות בתערוכה נמנית יוון, שחיזקה את נוכחותה, ואף שלחה לראשונה את שרת התיירות שלה. אולגה קפאלוג'יאני. היוונים פועלים בשנים האחרונות למלא את החלל שנוצר אחרי הנתק עם טורקיה והקלאבים במתכונת "הכל כלול" שלהם, והם מנסים להתאים את המוצר שלהם לטעם הישראלי.

השרה קפאלוג'יאני אמרה בטקס הפתיחה כי כ-400 אלף ישראלים ביקרו ביוון בשנת 2012 וכי השנה צפויה עלייה נוספת בתיירות הישראלית. היא אמרה שאחד היעדים של משרד התיירות היווני הוא להעביר את המסר שיוון היא מדינה בטוחה. "המצב הכלכלי תחת שליטה. יוון היא מדינה דמוקרטית שמשקיעה בתיירות ואנחנו צריכים את הסולידריות והחברות של המדינות בים התיכון. היהודים חיו חיים פוריים בערים רבות ביוון ולכן אנחנו מבקשים להביא יותר תיירות יוונית לישראל. אני מאמינה שזה יתרום לחיזוק התיירות בינינו".

היום ייפגש משה מנו, נשיא 'מנו ספנות' עם השרה היוונית בתערוכה. מנו ספנות מקיימת מגוון רחב של מסעות שיט (קרוזים) המגיעים ליוון ומעודדים בה את התיירות הישראלית. במהלך הפגישה, ידונו השניים בהמשך הפעילות המשותפת ובעידוד התיירות ביוון ובישראל.

מדינות סקנדינביה יהיו אף הן נוכחות השנה בתערוכה, שכן גם הן נחושות לקבל חלק מעוגת התיירות הישראלית. אליהן מצטרפות חברות התעופה כמו פינאייר, SAS וארקיע, שיציעו טיסות להלסינקי שבפינלנד ואוסלו שבנורבגיה ולקופנהגן בדנמרק.

יוון. שלחה את שרת התיירות לעידוד התיירות לארצה. (צילום: עירית רוזבלום)
יוון. שלחה את שרת התיירות לעידוד התיירות לארצה. (צילום: עירית רוזבלום)

גם בפיליפינים מחכים לישראלים והיום יוכרז בתערוכה על הקמת לשכת התיירות הפיליפינים-ישראל. יו"ר הלשכה: יריב פישר, מנכ"ל חברת התיירות flyeast, המתמחה בתיירות למזרח הרחוק. הלשכה תעסוק בהגדלת מספר הישראלים היוצאים לפיליפינים, בחשיפתם ובהצגתם כיעד האטרקטיבי הבא עבור התייר הישראלי. כמו כן תשיק אתר אינטרנט בעברית (www.Philippines.org.il) ובו מידע על הפיליפינים ותקדם פעילות ברשתות חברתיות לחשיפה מרובה של הקהל הישראלי לפיליפינים וארועים שונים.

לדברי פישר, עד כה, פחות מ- 6,000 ישראלים מבקרים בפיליפינים מידי שנה.

נהר אל נינדו בפילפינים. רוצים להגדיל את מספר התיירים הישראליים. (צילום: לשכת ישראל-פיליפינים)
נהר אל נינדו בפילפינים. רוצים להגדיל את מספר התיירים הישראליים. (צילום: לשכת ישראל-פיליפינים)

מרבית המטיילים הם תרמילאים, חיילים משוחררים, אך גם נוסעים רבים בני +50 היוצאים לתקופה של כשלושה חודשים עד שנה. כשליש מהם טסים כיום בשיטת "סע וטוס". "הצפי שלנו הוא, שעם שיווק נכון ב-2013 המספר יוכפל, ותוך שלוש שנים כבר ייצאו לפיליפינים כ- 20,000 ישראלים מידי שנה, בין היתר בשל התחזקות כלכלת דרום אמריקה והעלייה ביוקר המחייה בברזיל, צ'ילה וארגנטינה, המרחיקים את הצעירים מדרום אמריקה ומגדילים את האטרקטיביות
של המזרח", הוא אומר. בפיליפינים אפשר לערוך טיולי חופים מרגיעים, טיולי אקסטרים, פעילויות ספורט ימיות, לרבות גלישה וצלילה וטרקים. זאת לצד נופש יוקרתי ובילוי בערים גדולות ובמרכזי קניות מודרניים. "המקומיים נחשבים ידידותיים ומאירי פנים, מה שמבטיח חוויית שהות נעימה בפיליפינים", מוסיף פישר.

עוד משתתפות בתערוכה קפריסין, איטליה, הונגריה (שחזרה להציג חמש שנים אחרי שנעדרה) ספרד-קטלוניה והאיים הקנריים, בולגריה, מלטה, מולדובה, גיאורגיה, ארמניה, קרואטיה, סלובניה, לטביה, סלובקיה, סרביה, רומניה, רוסיה, אוקראינה, בלרוסיה, פורטוגל, צ'כיה, צרפת, בוסניה-סרפסקה. מאפריקה- אתיופיה, קניה, טנזניה, מרוקו, מאסיה פסיפיק- הודו, תאילנד, קוריאה, יפן, טאיוון, פיליפינים, מאמריקה לטינית – ארגנטינה, אקוודור, פנמה ועוד.

בתערוכה ייעשה גם מאמץ לחיזוק תיירות הפנים בדרום הארץ, זאת בעקבות מבצע "עמוד ענן" שגרם נזק רב לתיירות.

כמו כן יוענק בתערוכה למנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, תואר "איש השנה בתיירות לשנת 2012" על ידי לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישאל, כביטוי להערכה והוקרה על עבודתו כיו"ר הוועדה להוזלת מחירי הנופש וההמלצות הכלולות בעבודה זו.

התערוכה מתקיימת בביתן מס.1 במרכז הירידים, גני התערוכה, תל אביב. שעות הביקור בתערוכה הן היום, יום שלישי מ-14.00-19.00 ומחר, יום רביעי מ-14.00-18.00. כניסת הקהל תתאפשר עד שעה לפני הסגירה. הכניסה ללא תשלום.
פרטים נוספים באתר: www.imtm.co.il.

[related-posts title="כתבה קודמת בנושא תערוכת התיירות הבינלאומית"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן