Skip to content

פיאד: "הרשות הפלסטינית בסכנת קריסה"

"התרחיש של קריסת הרשות קטסטרופלי לא רק לפלסטינים אלא גם לנו", מזהיר ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, לאחר פגישה שקיים אמש עם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד. "תרחיש כזה מוכרח להדיר שינה מעיני הקברניטים. משמעותו שצה"ל חוזר לקחת אחריות על ערי הגדה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״אנחנו בסכנת קריסה, אם אצלכם בישראל לא יתעשתו ויבינו שאי אפשר להחזיק אותנו על חבל מדי חודש בחדשו״. כך הזהיר אמש ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, בפגישה שקיים עם ח״כ יצחק (בוז'י) הרצוג, יו״ר סיעת העבודה. הרצוג נועד אמש עם פיאד, במשך שעה ארוכה בלשכתו ברמאללה.

"קטסטרופה לא רק לפלסטינים". הרצוג ופיאד. (צילום: אייל שוויקי)
"קטסטרופה לא רק לפלסטינים". הרצוג ופיאד. (צילום: אייל שוויקי)

פיאד הביע את חששו העמוק מסכנת קריסתה של הרשות הפלסטינית בשל העיכובים בהעברת כספי המסים על ידי ממשלת ישראל באופן שוטף, ומעיכוב בהעברת כספי המדינות התורמות שהתחייבו לכך. הוא הבהיר להרצוג כי הם נאלצים להמתין בכל חודש להחלטתו של ראש ממשלת ישראל והדבר מעמיד אותם במצב בלתי אפשרי כמי שאמורים לנהל ממשלה מתפקדת ובעלת אחריות בשטח שבו היא שולטת.

הרצוג: "התרחיש של קריסת הרשות קטסטרופלי לא רק לפלסטינים אלא גם לנו. הוא מוכרח להדיר שינה מעיני הקברניטים. משמעותו שצה"ל חוזר לקחת אחריות על ערי הגדה. ממשלם של אבו מאזן ופיאד הוא השותף הפלסטיני היחיד לתהליך מדיני, ועל ישראל לעשות מאמץ מרבי להגיע למשא ומתן ולאפשר לכוחות שוחרי השלום בציבוריות ובפוליטיקה הפלסטינית לחזק את ידם ולהגיע יחדיו למתווה של פתרון. אף שזה נראה רחוק, זה אפשרי – ועל ראש הממשלה הבא מוטלת האחריות לעשות מאמץ בכיוון זה״.

ח"כ יצחק הרצוג הוא האישיות הפוליטית הראשונה המבקרת ברמאללה מאז הבחירות. להרצוג ולפיאד קשרי ידידות מזה שנים רבות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן