Skip to content

הפדופילים בנחלאות עדיין מסתובבים בשכונה

בעקבות פרשת הפדופילים המזעזעת שנחשפה לפני כשבועיים, סיירה היום (ה') הוועדה לזכויות הילד בשכונת נחלאות, בה נפגעו עשרות ילדים. חלק מהפוגעים עדיין מסתובבים בשכונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות פרשת הפדופילים המזעזעת שנחשפה לפני כשבועיים, סיירה היום (ה') הוועדה לזכויות הילד בשכונת נחלאות, בה נפגעו עשרות ילדים. חלק מהפוגעים עדיין מסתובבים בשכונה

 מאת צבי זינגר

עשרות הילדים שנפגעו מינית מתקיפת פדופילים בשכונת נחלאות שבמרכז ירושלים, ממשיכים להעסיק את הוועדה לזכויות הילד בראשות זבולון אורלב. הוועדה סיירה היום בשכונה ונפגשה עם תושבים. ח"כ הרב אורי מקלב, שיזם את הדיון בוועדה בשבוע שעבר בעניין הילדים הנפגעים, תיאם את הפגישות עם התושבים.

ח"כ אורי מקלב, יוזם הסיור: "את העבר המשטרה חוקרת. אנו מעוניינים בהווה – שמציאות החיים היומיומית תחזור לשגרה"

"אנו עומדים לימין התושבים ובאנו להבטיח שהרשויות עושות הכול על מנת להחזיר את השקט והביטחון לתושבים",  אמר יו"ר הוועדה לזכויות הילד, זבולון אורלב.

פוחדים להסתובב ברחוב. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: ויקימדיה)

"המקרה אינו רגיל, לא בהיקפו ולא במורכבותו", אמר ח"כ הרב אורי מקלב, "אנו עוסקים פחות בחקירת העבר. זה תפקיד המשטרה. תפקידנו לוודא שההווה מטופל. היום התושבים עדיין חיים בחשש גדול. הפוגעים, שחלקם עדיין חופשיים, מתגוררים בקרבה מאד גדולה לילדים הנפגעים, ולכן הילדים אינם יוצאים מהבית ללא ליווי הורים. זו מציאות בלתי נסבלת".

דוד, תושב השכונה, מספר, "זו הייתה השכונה היפה והקדושה ביותר בירושלים, ואנו רוצים שהתום והיופי יחזרו לכאן כבעבר. דווקא בגלל התום של האנשים יכלו השפלים האלה לבצע את פשעיהם. חלק מהנוכלים האלה נהגו לאכול ארוחות שבת בבתיהם של הילדים המותקפים. אנשים ריחמו עליהם ולא העלו בדעתם שה'מסכנים' האלה פוגעים בילדיהם בצורה כל כך אכזרית".

רונית צור, חוקרת ילדים ראשית במשרד הרווחה, דיווחה לוועדה כי עד כה נחקרו 60 מילדי השכונה, והמספר הזה הולך וגדל, מאחר ושמות נוספים נחשפים במהלך השיחות עם הילדים שנפגעו. "אנו מוסרים את השמות העולים בחקירות למשטרה", אמרה צור, "וזו מאתרת את הילדים ומפנה אותם אלינו. נתנו לפרשה עדיפות ראשונה".

אחת הבעיות שצור הצביעה עליהן בפני הוועדה הייתה העובדה כי היו הורים שנתנו לילדיהם ממתק על מנת שיסכימו להעיד. "כשאימא נותנת לילד ממתק עבור הסכמתו להיחקר, זה מקשה", ציינה צור. "אנו יודעים שבבית המשפט זה יהיה בעייתי. נעשו פעולות, שלא בכוונה רעה, שהקשו על החקירה". לתהייתו של אורלב אם נעשתה הדרכה להורים, שהם כולם חרדים נורמטיביים מהיישוב הישן, שאינם מצויים בכל העניינים המשפטיים, ענתה צור, "הייתה פעולה הסברתית של מיכה ארן, חוקר הילדים האחראי על מחוז ירושלים". תושב השכונה אישר כי אכן בחודש האחרון קיבלו התושבים הדרכה בנושא.

יו"ר הוועדה זבולון אורלב: "משימתנו להבטיח שהרשויות עושות הכול על מנת להחזיר את הביטחון והשלווה לשכונה"

מטרתנו היא שהוויית החיים כאן תשתנה", אמר יו"ר הוועדה זבולון אורלב, "שיראו יותר שוטרים בשכונה, שיהיה להם מספר טלפון זמין, שחיוג אליו מבטיח ששוטר מגיע תוך דקות ספורות, שהילדים יוכלו שוב לרדת לחצר ולצאת למרפסת. שההורים יקבלו הדרכה איך להחזיר לילדים את האמון בעצמם ובעולם המבוגרים. יש שיתוף פעולה מלא בין המשפחות האמיצות למשטרה ולגורמי הרווחה והמשימה של כולנו היא שהשכונה תשתחרר מהפחדים ותחזור לחיי שגרה".

 


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן