Skip to content

בית המשפט העליון בשבתו כקופירייטר

עמותת "יד לאחים" עתרה לבג"ץ בשל סירוב גל"ץ לשדר תשדיר המזהיר מפני מיסיונרים לא-יהודים. שופטי בית המשפט העליון ישבו וחשבו על נוסח חדש לתשדיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת "יד לאחים" עתרה לבג"ץ נגד גלי צה"ל לאחר שהתחנה סירבה לשדר תשדיר שלה. העמותה, שמטרתה המוצהרת היא "להציל את נפשו של כל יהודי ולהישמר מפני מיסיונרים וממירי דת", ביקשה כי תחנת הרדיו גלי צה"ל תשדר תשדיר מטעמה, הקורא לציבור הישראלי לשמור על זהותו היהודית ולהישמר מפני מיסיונרים המסתובבים ברחבי הארץ ופועלים להמרת הדת.

הנוסח שביקשה העמותה לשדר היה:

"נשמה. אל תיתן שיעבדו על הנשמה שלך! באירועי החג ברחבי הארץ, פועלים מיסיונרים במטרה להשפיע עליכם להמיר את דתכם. אל תתפתו! שמרו בגאווה על זהותכם היהודית! שמרו על נשמתכם!".

התחנה הצבאית סירבה לשדר את התשדיר בטענה שהוא פוגע ברגשותיו הדתיים של חלק מהציבור הישראלי ואינו עולה בקנה אחד עם חוק גלי צה"ל ועם פקודות הצבא. עוד טענה התחנה כי אין זה מסמכותה ומתפקידה לתת ביטוי לאידיאולוגיה השנויה במחלוקת העומדת מאחורי תשדיר העמותה. לאור תגובת התחנה עתרה העמותה לבג"ץ בטענה כי הסירוב לשדר את התשדיר הוא בלתי-סביר ופוגע בחופש הביטוי.

לאחר שהתקיימו כמה דיונים לפני נשיא בית המשפט אשר גרוניס והשופטים נועם סולברג וניל הנדל, והצדדים לא הצליחו למצוא נוסח אשר מקובל על שניהם – הציע בית המשפט נוסח מטעמו:

"ניסו להשפיע עליך לשינוי דתך? לידיעתך, מתן הטבות כפיתוי להמרת דת מהווה עבירה פלילית. לפרטים 'יד לאחים'".

כישורי הרעיונאות של בג"ץ התקבלו בברכה על ידי הצדדים. הנוסח התקבל והוסכם באופן שיאפשר את שידור התשדיר בגלי צה"ל והעתירה בוטלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן