Skip to content

איזיג'ט מנסה מערכת להפחתת משקל המטוס

מערכת ייבוש אזורי (Zonal Drying) שבניסוי מטפלת בשורש בעיית העיבוי ומזרימה אוויר יבש לחלק העליון של תא הנוסעים. המערכת מפחיתה 250 ק"ג במשקל וגורמת לחיסכון בדלק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
איזיג'ט. לחסוך במשקל ובדלק
איזיג'ט. לחסוך במשקל ובדלק

איזיג'ט החלה בניסוי חדשני בטכנולוגיית של מערכת ייבוש אזורי (Zonal Drying), במטרה להפחית משמעותית את משקל המטוס. תקופת הניסוי תמשך 12 חודשים. אם הניסוי יצליח תתוקן המערכת בהדרגה בכל מטוסי החברה וכתוצאה מכך היא תוכל, בסופו של ההליך, לחסוך 1.2 מיליארד ליש"ט בהוצאות הדלק.

הפחתה של 250 ק"ג

מערכת הייבוש האזורי, שעובדת על טכנולוגיה חדשה שפותחה בשבדיה, תותקן לצורכי הניסוי בארבעה מטוסי איירבס A320 של החברה. הטכנולוגיה של המערכת אמורה להפחית משקל של עד 250 ק"ג לטיסה (משקל השווה ל-12 מזוודות). כמו כן תסייע הטכנולוגיה לשפר את איכות האוויר לנוסעים.

מערכת הייבוש האזורי, המכילה סיבי זכוכית קלי משקל ומערכת מתקדמת לספיגת לחות ואגירת מים, מסירה ביעילות לחות, תוך כדי טיפול בשורש בעיית העיבוי במטוס. בהתאם לסוג המטוס מורכבת המערכת מיחידת ייבוש אחת או מכמה יחידות. הפעלת המערכת מזרימה אוויר יבש לחלק העליון של תא הנוסעים, המכונה Crown Area, ומשפרת בכך את איכות האוויר לנוסעים.

מערכת ייבוש אזורי מתוקנת במטוסי בואינג 787 דרימליינר ואפשר להתקינה גם במטוסי בואינג 737NG.

בזכות המערכת החדשה במטוסיה, מצפה איזיג'ט לחסוך הדלק השנתי שלה כ-1.2 מיליארד ליש"ט.

"חיסכון בדלק הוא גורם מפתח עבור איזיג'ט והטכנולוגיה החדשה בבסיס מערכת הייבוש האזורי היא רק אחת מכמה יוזמות שאנו מיישמים כדי להפחית את ההשפעה על הסביבה. לשימוש בטכנולוגיית הייבוש האזורי פוטנציאל לחסוך 4.5 מיליון ק"ג דלק בשנה ואנחנו בטוחים שנראה תוצאות משמעותיות וחיוביות עם השלמת הניסוי", מסביר קברניט כריס פוסטר מנהל התפעול של טיסות איזיג'ט.

אם הניסוי יצליח, תשקול איזי ג'ט להתקין את המערכת החדשה במטוסים נוספים בצי שלה, בתקווה שבסוף התהליך תתוקן המערכת בכל מטוסי החברה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן