Skip to content

החשש מ"פצצה מלוכלכת" חזק מתמיד. מטען גרעיני בידי הבדווים בסיני

ישראל עוקבת בדריכות אחר כוחות הביטחון המצריים, המצויים במרדף וחיפוש אחרי כנופיית בדווים החשודים בגניבת מטענים גרעיניים. המצרים תפסו את אחד המטענים והשני לא אותר. גובר החשש שיימכר לבניית "פצצה מלוכלכת", הכוללת חומר רדיואקטיבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל עוקבת בדריכות אחר כוחות הביטחון המצריים, המצויים במרדף וחיפוש אחרי כנופיית בדווים החשודים בגניבת מטענים גרעיניים. המצרים תפסו את אחד המטענים והשני לא אותר. גובר החשש שיימכר לבניית "פצצה מלוכלכת", הכוללת חומר רדיואקטיבי

מאת: אליק מאור ונורית קרטן

כוחות הביטחון המצריים מנהלים חיפושים נרחבים ומרדף אחרי כנופיית בדווים  בסיני. כך מוסרים מקורות במצרים. עיתון מצרי מדווח היום, כי באתר התחנה הגרעינית, הנבנית בימים אלו, התגלה מטען נוסף שנגנב כשהוא פתוח. לא ידוע מה בדיוק הכיל המטען שנמצא.

הכור בדבעא. מצרים

מדובר בניסיון לאתר מטען של חומרים רדיואקטיביים, שנגנב מתחנת הכוח הגרעינית, הנמצאת בבנייה בעיירה הפסטורלית דבעא שלחופי הים התיכון.
עוד התברר, כי לפני ימים אחדים פרצו כמה עשרות מהתושבים הבדוויים המקומיים לאתר הבנייה ונראה כי הם אלה שגנבו את החומרים המסוכנים. הבדווים תובעים את הפסקת הבנייה בטענה כי משטרו של מובארק, שאישר את הקמת הכור, הפקיע את קרקעותיהם, ללא פיצוי.

השלטונות במצרים מנסים לתפוש את המטען לפני שהוא יימכר לגורמי טרור קיצוניים. הסברה היא, שהחומרים נגנבו על פי הזמנה והם הועברו לתוך סיני לבניית "פצצה מלוכלכת". פצצה רגילה שאליה מוצמד חומר רדיואקטיבי. ברגע הפיצוץ יווצרו מספר מעגלי פגיעה – מהפצצה עצמה, מהקרינה הרדיואקטיבית ומהבהלה שתפרוץ ותגרום להתנהגות דורסנית.

בונים כור. דבעא, מצרים

בניית פצצה מלוכלכת דורשת ידע מינימלי בהרכבת חומרי חבלה, והוראות הייצור זמינות לכל דורש באינטרנט. ישראל עוקבת אחר החיפושים בסיני ומצדה, נקטה בפעולות שונות למניעת חדירת המטען לאיזורי הרצועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן