Skip to content

רופאות נשים מאחורי הפרגוד

והפעם - הדרת הרופאות גינקולגיות והגנטיקאיות. הן אמנם מוזמנות לכינוס של מכון פוע"ה בשבוע הבא, אבל הישיבה תהיה בנפרד מגברים והן לא יוכלו להרצות. פרופ' יובל ירון ביטל השתתפותו בכינוס, כדי שיוכל להביט בעצמו בראי. מכתב גלוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
זה אבסורד מהבחינה המקצועית. פרופ' יובל ירון

והפעם – הדרת הגינקולגיות והגנטיקאיות. הן אמנם מוזמנות לכינוס של מכון פוע"ה בשבוע הבא, אבל הישיבה תהיה בנפרד מגברים והן לא יוכלו להרצות. פרופ' יובל ירון ביטל השתתפותו בכינוס, כדי שיוכל להביט בעצמו בראי. מכתב גלוי 

ביום רביעי הבא יתקיים הכינוס של מכון פוע"ה "גינקולוגיה והלכה" על בעיות רפואיות והלכתיות של נשים, ללא השתתפותן של גינקולוגיות או של נשים מרצות בכלל. מכון פוע"ה – ("פוריות ורפואה על פי ההלכה") מתמחה במתן ייעוץ, בהכוונה ובסיוע לזוגות עם בעיות גינקולוגיה ופוריות. זהו מכון ציבורי המתוקצב על ידי ממשלת ישראל.
פרופ' יובל ירון ביטל את השתתפותו בכנס. להלן מכתבו:

לכבוד הרב מנחם בורשטיין,
אני מודה לכם על ההזמנה להרצות בכנס פוע"ה אך לא אוכל להופיע בו מהטעמים הבאים:

1. כפי שכתבת בתגובה לתקשורת: בהוראת הרבנים הכנס אמנם יהיה פתוח לגברים ולנשים, אולם הישיבה תהיה בנפרד, ויתר על כן ובאופן מוצהר – שהמרצים בכנס זה יהיו גברים בלבד. בעת שהסכמתי לתת את הרצאתי לא הייתי מודע להוראה זו, שאם כן – הרי שמלכתחילה לא הייתי נותן את הסכמתי. הגישה שנשים מנועות בעיקרון מלהיות מרצות עומדת בסתירה מוחלטת לערכים עליהם התחנכתי. הקביעה שנשים אינן יכולות להיות מוזמנות כמרצות בכנס לרפואת נשים הינה גם אבסורד מהבחינה המקצועית וגם הדרת נשים במלוא מובן המילה. וזאת דווקא בתחום שבו יש לעמיתותיי – רופאות הנשים והגנטיקאיות – הרבה מה לומר ולתרום, לא פחות מאשר לנו, הגברים.

2. בשיחה שקיימתי היום עם הרב בנימין דוד הוא מסר לי את ההסבר שנתתם לתקשורת, ואף הוסיף שרבני העדה החרדית קבעו, שרופא שיבטל את השתתפותו בכנס "גמור מבחינתם". אינני יודע למה הכוונה, אך אטול את הסיכון ובלבד שאוכל להישיר מבט לעיניהן של אמי, של אשתי, של בתי, של עמיתותיי למקצוע, של קהל המטופלות ויותר מכול – שאוכל להסתכל בעצמי בראי.

אני משער שדברים אלה יגרמו לכם, למארגני הכנס ולמשתתפיו, עגמת נפש. על כך צר לי באמת. במשך השנים שמחתי לסייע לכם בעצה ובהסבר על מחלות תורשתיות, וכך גם אמשיך לעשות בעתיד, אם תבקשו זאת ממני, לטובת הזוגות שפונים אליכם.

עם זאת, אבקשכם להבין כי יש עוד ציבור בארץ שגם לו יש צווי מצפון וקווים אדומים.

 בברכה,
פרופ' יובל ירון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן