Skip to content

הוגשו ארבע הצעות לדירוג המלונות בישראל

בסיומו של שלב הגשת ההצעות למכרז הבינלאומי לדירוג מלונות בישראל היום, הוגשו ארבע הצעות. במכרז הוזמנו להשתתף חברות דירוג שדירגו לפחות 100 מלונות בשיטת הוטלסטארס יוניון האירופית. היעדר תקציב מדינה מונע לפי שעה ממשרד התיירות מלפתוח את המעטפות והן יאוכסנו בכספת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבע חברות ניגשו למכרז לדירוג המלונות בישראל. עם זאת, בשל היעדר תקציב מדינה מאושר, נדרש משרד התיירות לקבל את אישורו של החשב הכללי ומשרד התיירות ממתין לאישורו. מדובר בהצעות מורכבות שנדרש זמן להעריכן. עד מועד הפתיחה יאוכסנו המעטפות בכספת במשרד התיירות.

בריכה פנימית וספא במלון כרמים בקרית ענבים של ישרוטל שייפתח בקרוב. בכמה כוכבים יעוטר?
בריכה פנימית וספא במלון כרמים בקרית ענבים של ישרוטל שייפתח בקרוב. בכמה כוכבים יעוטר?

ב-26 בנובמבר פרסם משרד התיירות הישראלי את המכרז לדירוג בתי המלון בישראל, בהתאם לתקנות אותן אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת באוגוסט 2012.

משרד התיירות קידם את דירוג המלונות כחלק מהרפורמה להוזלת עלויות הנופש בישראל ומתוך מחויבות להעלאת רמת השירות הניתן לישראלים ולתיירים המבקרים בארץ. "הדירוג יביא לשקיפות בענף המלונאות, שתביא לעידוד התחרות וכתוצאה מכך לשיפור השירות ולהוזלת חבילת הנופש בישראל", קבע שר התיירות הפורש, סטס מיסז'ניקוב, "מתן מידע אובייקטיבי ועדכני לגבי רמת בתי המלון בארץ חשוב גם לסוכני הנסיעות ולשאר גורמים בתעשיית התיירות", ציין.

בעבר היה בישראל דירוג חובה לבתי מלון, שבוצע על ידי משרד התיירות, אולם הוא בוטל בשנת 1992. לחידוש הדירוג נבחרה שיטת הדירוג בכוכבים של ארגון "Hotelstars Union", המדרגת את בתי המלון בכוכב אחד עד חמישה כוכבים, עם אפשרות לקבל תוספת לדרגה (כוכב/ים +). השיטה כוללת 267 קריטריונים, על פיהם נקבעת דרגת המלון, ביניהם נתונים פיזיים (כמו גודל החדרים, הלובי וכו') וכן נתוני איכות וטיב השירות הניתן במלון (שעות פתיחה של שירותים שונים, ניקיון, שירות חדרים וכו').

כחלק מתנאי הסף להשתתפות במכרז, על המציע היה להוכיח שהוא בעל ניסיון בביצוע מוצלח של פרויקט דירוג אחד לפחות בשיטת הוטלסטארס בהיקף של 100 בתי מלון לפחות. שתי חברות משוויץ ומאוסטריה התעניינו בעבר באפשרות לדרג את המלונות בישראל.

הוטלסטארס האירופי. על פיו נקבעו אמות המידה לדירוג המלונות בישראל
הוטלסטארס האירופי. על פיו נקבעו אמות המידה לדירוג המלונות בישראל

משרד התיירות הקציב להליך חמישה מיליון שקלים מתקציבו.

תקופת ההתקשרות למתן שרותי הדירוג הינה לארבע שנים. למשרד התיירות שמורה הזכות להאריך את ההתקשרות לשתי תקופות נוספות של שלוש שנים כל אחת.

הדירוג יהיה דירוג מרצון (וולונטרי), וכל מלון שירצה בכך יוכל להצטרף, בתנאי שהוא בעל רישיון עסק לבית מלון מטעם הרשות המקומית.

[related-posts title="עוד כתבות בנושא דירוג המלונות"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן