Skip to content

תזונה מומלצת בימי מחזור

לאוכל יש השפעה גם על הכאבים בימי המחזור החודשי - יותר מגנזיום, סידן וחומצות שומן בלתי רוויות, והמצב משתפר. גם שינה טובה בלילה לא יכולה להזיק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאוכל יש השפעה גם על הכאבים בימי המחזור החודשי – יותר מגנזיום, סידן וחומצות שומן בלתי רוויות, והמצב משתפר. גם שינה טובה בלילה לא יכולה להזיק

מאת מיכל גרשוביץ

הרחם הינו שריר וכמו כל שריר הוא מתכווץ ונהיה רפוי באופן מחזורי. בזמן דימום, בתקופת המחזור החודשי, ישנן התכווצויות  של הרחם, הגורמות לכאבי המחזור. אלו הם כאבים עמומים באיזור הבטן התחתונה ובאיזור אגן הירכיים.

לתזונה יש השפעה מכריעה על כאבי מחזור. לתזונה עתירת חומצות שומן רוויות, ודלה בשומן מסוג אומגה-3 ו- GALA (חומצת שומן חיונית מקבוצת אומגה 6) – יש השפעה כואבת. בעוד שאכילת מזון העשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3 וגלא, ודל בחומצות שומן רוויות, יכולה להקל על הבעיה.

גם שמן תירס יכול לעזור (צילום: Michelle Meiklejohn / FreeDigitalPhotos.net)

חומצות שומן אילו הם אבני בניין להורמונים, הנקראים פרוסטגלנדינים. הורמונים אלו משפיעים על כיווץ והרפייה של שריר חלק. מכיוון שהסיבה השכיחה ביותר לכאבי מחזור היא כיווץ והרפייה של כלי הדם, המורכבים משריר חלק, אכילת שומנים מסוג אומגה 3 ו-6 יכולה לעזור.

מקורות במזון לאומגה 6 ואומגה 3:

אומגה 6: שמנים מהצומח – תירס, חריע, סויה, שומשום, קנולה.

אומגה 3: דגי ים צפוני (סול, בקלה, טונה, הליבוט, מקרל, סלמון, סרדינים), קנולה, אגוזי מלך, זרעי פשתן, עלים ירוקים.

מחקרים בנשים מוכיחים, כי צריכת סידן של כ-1000- 1200 מ"ג בתוספת ויטמין D ביום מפחיתים את כאבי המחזור. המקורות התזונתיים לסידן הם: חלב, תרד, ברוקולי, יוגורט.

בנוסף, מחקרים הראו שצריכה נמוכה של מגנזיום בתפריט עלולה לתרום לכאבי מחזור ולכן ההמלצה היא לצרוך מגנזיום במינון של 250-350 מ"ג ליום. מקורות במזון: אגוזים, דגנים, מוצרי חלב, דגים, פירות יבשים. צריכה של הוויטמינים B3, B6  וויטמין E מקלה אף היא על כאבי המחזור.

בנוסף, שינוי סיגנון חיים יכול מאוד לעזור – נשים העוסקות בפעילות גופנית, יוגה, ושנתן שלווה בלילה, יסבלו פחות מכאבי מחזור.

  •  הכותבת היא דיאטנית קלינית, M.Med.Sci

1 Comment

  1. ירדן
    26 בינואר 2012 @ 12:18

    וואי האמת שלא ידעתי על זה בכלל, אני סבלתי בעבר מכאבי מחזור נוראים ורק כשהתחלתי לקחת גלולות פליים זה נרגע, אבל טוב לדעת שגם תזונה יכולה להרגיע.. אני בהחלט אנסה לשלב!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן