Skip to content

האם נתוני התמ"ג של אירופה יצילו את האירו?

יו"ר הבנק המרכזי באירופה מריו דרגי הסביר כי התחזקות האירו מצביעה על כך שהמשקיעים נותנים אמון והערכה לגוש האירו אך ציין, כי התחזקותו של האירו פוגעת בתחזיות האינפלציה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיכום קצר לשבוע החולף
בעוד שאנליסטים רבים מנסים לנבא את המפולת הבאה, המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים לטפס אל עבר שיאים חדשים. מדד הדאו גונס סגר את השבוע בסמוך למחסום הפסיכולוגי הניצב באזור 14000 הנקודות, מדד הנסד"ק סגר את השבוע ברמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2000 ומדד ה-S&P500 ממשיך לבסס את מעמדו מעל 1500 הנקודות בדרך לרמה הקריטית הניצבת ב-1550 הנקודות.

בשבוע החולף לא התפרסמו אירועי מקרו משמעותיים בארה"ב ולכן המסחר התנהל על מי מנוחות.

נאומו הפסימי של דרגי ונפילתו של האירו

התחזקותו של האירו פוגעת בתחזיות האינפלציה (צילום: יו טיוב)

הבנק המרכזי של אירופה עמד בציפיות והותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 0.75%. מי שהפתיע את המשקיעים הוא יו"ר הבנק המרכזי של אירופה – מריו דרגי אשר ציין במסיבת העיתונאים, כי עדיין נותרו סיכונים לא מבוטלים לכלכלה האירופית וכי הלחצים עליה צפויים להתמתן במהלך השנה הנוכחית.

דרגי הסביר כי התחזקות האירו מצביעה על כך שהמשקיעים נותנים אמון והערכה לגוש האירו אך יחד עם זאת הוסיף כי התחזקותו של האירו פוגעת בתחזיות האינפלציה.

השטר האירופי איבד מעל 280 פיפס בשבוע, מדובר בצלילה החדה ביותר שספג האירו מול הדולר האמריקני בחצי שנה האחרונה.

מקרו מסביב לעולם

בבריטניה הריבית גם כן נותרה על כנה ברמה של 0.5% והבנק המרכזי של אירופה לא ביצע שינויים בהיקף רכישות האג"ח העומד על 375 מיליארד פאונד. מאז פרסום החלטת הריבית, הפאונד הצליח להתאושש וסגר את השבוע בסמוך לרמת התנגדות משמעותית הניצבת ב-1.5820.

באוסטרליה, נתוני התעסוקה המעודדים לא הצליחו לבלום את נפילתו של הדולר האוסטרלי העושה את דרכו אל עבר אזור השקילות. המשק האוסטרלי הצליח ליצר 10,400 משרות ושיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 5.4%, בניגוד לתחזיות האנליסטים אשר ציפו לעליה של 0.1% בשיעור האבטלה.

בקנדה, נתוני התעסוקה הגרועים העיבו על הדולר הקנדי. על פי הנתון, בחודש ינואר נגרעו מהמשק הקנדי 21,900 משרות. מדובר בפספוס גדול היות והאנליסטים ציפו לתוספת של 4,500 משרות. בחודש קודם נוספו למשק קרוב ל-40,000 משרות. שיעור האבטלה ירד דווקא ב-0.1% ל-7%. צמד הדולר – קאד סגר את השבוע מעל רמת השקילות.

מה מצפה לנו השבוע?

זירה מקומית
השוק המקומי יפתח את השבוע על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט והסופה הקטלנית "נמו" שפוקדת את צפון מזרח ארה"ב ומשבשת את החיים בערים הגדולות ובניהן – ניו יורק אשר בקושי הצליחה להתאושש מסופת "סנדי" לפני כמה חודשים וגרמה לשיבושים קשים בעיר הגדולה. בשבוע שעבר, המדדים בארץ סגרו במגמה חיובית. מדד ת"א 25 הוסיף 0.63% לערכו וסגר את השבוע ב-1210 הנקודות. אנו מעריכים, כי במידה והמגמה החיובית בעולם תימשך, המדד עלול לטפס חזרה אל עבר אזור 1240 הנקודות.

בזירת המט"ח המקומית, נראה כי צמד הדולר שקל מצא תחתית באזור 3.67. נעילה מעל 3.71 עשויה להוביל למהלך עליות משמעותי יותר לכיוון אזור 3.74. אם התחזקותו של הדולר בזירה הבינלאומית, תימשך, ניתן יהיה לצפות למהלך התחזקות גם מול המטבע המקומי.

זירה בינלאומית

בדומה לשבוע החולף, גם השבוע אור הזרקורים יופנה אל עבר אירופה לקראת פרסום נתוני התמ"ג של הרבעון האחרון לשנת 2012. על פי התחזיות המוקדמות, הכלכלות הגדולות של גוש האירו התכווצו ברבעון האחרון. הכלכלה הגדולה של הגוש – גרמניה , צפויה לרשום צמיחה שלילית של 0.5% והכלכלה השנייה בגודלה באירופה צפויה לרשום צמיחה שלילית של 0.2%. הנתון המשוקלל של גוש האירו צפוי להראות כי הגוש כולו התכווץ ב-0.4% זה הרבעון ה-3 ברציפות. נתונים מפתיעים עשויים להזניק את האירו אל עבר שיאים חדשים.
המסחר באסיה צפוי להיות דליל לאורך השבוע היות ולא יתקיים מסחר בסין ( ראש השנה הסיני).
מדד הניקיי אשר קבע שיא היסטורי בשבוע שעבר, ינסה להמשיך לדהור קדימה אל עבר שיאים חדשים.

בארה"ב, המכירות הקמעונאיות ירכזו עניין. על פי הערכות, המכירות עלו ב-0.1% בלבד לעומת העלייה של 0.5% שנרשמה בחודש הקודם.

בסוף השבוע תיערך פגישת ה- G20 שבה ידונו בין היתר על ההתאוששות הכלכלית שחלה בחלק גדול מהמדינות. יתכן כי מנהיגי אירופה יביעו דאגה בנוגע להתחזקותו של האירו, מה שעלול לפגוע עוד יותר בצמיחה של המדינות החלשות בעיקר.

לסיכום:
השבוע לא צפוי להיות עמוס באירועי מקרו משמעותיים. המשקיעים יעקבו אחרי ההתפתחויות באירופה ואחרי הראלי המטורף בארה"ב. אנו מעריכים כי נותר לשוק עוד זמן להמשך העליות אך אנו מאוד קרובים לרמות קריטיות שמהן עלול לצאת לדרך תיקון עמוק וכואב.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן