Skip to content

ירידה של 11% בכניסות תיירים לישראל בינואר 2013

בכניסות מבקרים, הכוללים גם תיירים שאינם לנים בישראל, חלה ירידה של 6%. הערכה: "עמוד ענן" וההידרדרות הגיאופוליטית בסוריה ובמצרים נותנים אותותיהם בתיירות גם בחודש זה. בכניסות אוניות הקרוז חלה דווקא עליה של קרוב ל-60%, אך לא לזמן רב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש ינואר 2013 חלה ירידה של 11% בכניסות התיירים לישראל לעומת ינואר 2012. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שמתפרסמים היום, עולה כי בחודש שעבר נרשמו 217 אלף כניסות של מבקרים, ירידה של 6% לעומת ינואר 2012, אז באו 231 אלף מבקרים. מספר זה נמוך ב-13% מינואר 2011, אך גבוה ב- 2% מינואר 2010.

על אף המגמה הכללית של ירידה, מן הנתונים עולה כי בביקורי היום חלה עלייה: 49 אלף כניסות בינואר היו של ביקורי יום, עליה של 18% בהשוואה לינואר שנה שעברה. מתוך ביקורים אלה, 22 אלף היו ביקורים של נוסעים באניות שייט, עליה של 58% בהשוואה לינואר 2012.

אוניית קרוזים בנמל חיפה. עונת השיט הקרובה תהיה פחות טובה. (צילום באדיבות נמל חיפה)
אוניית קרוזים בנמל חיפה. עונת השיט הקרובה תהיה פחות טובה. (צילום באדיבות נמל חיפה)

אלא שעונת השיט כולה תיראה טובה פחות: חברת רויאל קריביאן החליטה לבטל את הפלגותיה במצרים, ובעקבות כך גם בישראל בעונת השיט הקרובה, שכן ההפלגות לאזור משלבות את שתיהן. החלטה זו נפלה עוד לפני מבצע "עמוד ענן", שכן בגלל המצב במצרים ובאזור נמכרו פחות קרוזים של החברה בשנה שעברה. השנה מצרים וישראל אינן כלולות בחוברת הקרוזים החדשה של רויאל קריביאן והחברה הבת שלה, סלבריטי קרוזס.

25 אלף כניסות היו דרך הגבולות היבשתיים, ירידה של 3% לעומת ינואר 2012, וכ- 2,600 כניסות נרשמו דרך האוויר, עליה של 13% בהשוואה לינואר 2012.

במשרד התיירות אומרים כי נוכח מבצע "עמוד ענן" שהתקיים בחודש נובמבר 2012, וכן נוכח האירועים בסוריה ובמצרים והמצב הגיאופוליטי הרעוע באזור, פועל המשרד לחיזוק תדמיתה של ישראל כיעד בטוח, נגיש ואטרקטיבי לתיירות. מחר, יום שלישי, יקיים מנהל השיווק של המשרד יום עיון לגורמים בתעשיית התיירות המקומית, בו יוצגו מסקנות מחקרי שוק שערך המשרד בבריטניה, בברזיל ובשלושה מוקדים שונים בארה"ב (ניו יורק, דרום פלורידה ולוס אנג'לס).

המחקרים נעשו כדי לרכז את מאמצי השיווק של ישראל בעולם בהתאם לצרכים של השווקים השונים, וכדי למקסם את האפקטיביות של הוצאת המשאבים.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר כי שנת 2013 נפתחת בפעילות אינטנסיבית של המשרד למימוש הפוטנציאל התיירותי של ישראל בפעילות מואצת ליישום מסקנות הוועדה להוזלת מחירי הנופש, דירוג בתי המלון ומתן דגש על שיפור ההכשרה המקצועית בתעשייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן