Skip to content

עותק ראשון של יומני אילן ואסף רמון – לנשיא

רונה רמון העניקה לנשיא עותק ראשון מספרה ובו נחשפים קטעי יומן של אילן רמון ואסף רמון. פרס: "אילן ואסף מהווים סמל לכל הגדול שבהיסטוריה היהודית ולכל הנועז שבמדינת היהודים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס קיבל היום את העותק הראשון של ספרה של רונה רמון "מעלינו רק רקיע" – החושף את היומנים האישיים של אילן ואסף רמון ז"ל. הספר יוצא השבוע לחנויות הספרים בארץ ובעולם.

במעמד הענקת הספר בבית הנשיא אמרה רמון לנשיא פרס: "זוהי התרגשות גדולה עבורי להעניק לך את העותק הראשון של הספר, המכיל בתוכו את היומנים האישיים של אילן ואסף ז"ל. אדוני הנשיא, אתה עבורנו חלק מהמשפחה, וגם אסף הטיב ביומנו לתאר את הקשר העמוק בינינו כשכתב בהתרגשות על היום שבו הענקת לו את כנפי הטיסה ואת עיטור החניך המצטיין על רחבת המסדרים בסיום קורס הטיס".

פרס: "אילן ואסף רמון מהווים סמל לכל הגדול שבהיסטוריה היהודית ולכל הנועז שבמדינת היהודים" (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)
פרס: "אילן ואסף רמון מהווים סמל לכל הגדול שבהיסטוריה היהודית ולכל הנועז שבמדינת היהודים" (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)

רמון ביקשה להקריא לנשיא המדינה את החלק מתוך הספר שבו מתאר אסף את המעמד המרגש, והוסיפה כי אסף התייחס לחיבוק שקיבל מנשיא המדינה כחיבוק שניתן מסב: "טקס קבלת כנפיים! הקהל משתגע, מפוצץ ברמות חריגות בקהל. פרס מגיע ועולה, קוראים בשמי, וואו. אני מקבל חיבוק ונשיקה מנשיא המדינה… זהו, יש לי כנפיים. זורק את הכובע גבוה, חוזר לקהל, למשפחה ולאורחים. חיבוקים, נשיקות, עוד ועוד, מצדיע להמנון ומתחיל לחבק את אמא ולבכות. סוף סוף קצת רגש שיוצא, חיכיתי לזה. אומר לאמא כמה אבא חסר לי…".

הנשיא פרס אשר כתב את ההקדמה לספר, אמר לרונה בהתרגשות: "אילן ואסף הן שתי דמויות ענקיות וייחודיות המתוות דרך ומורשת מופתית לדור הצעיר ולדור העתיד בישראל. מורשת של אהבת האדם וארץ, נחישות נתינה, ופריצת דרכים לא זרועות. אילן ואסף מהווים סמל לכל הגדול שבהיסטוריה היהודית ולכל הנועז שבמדינת היהודים".

בין הנשיא פרס לאילן רמון ז"ל שרר יחס ידידותי: עוד בעת כהונתו כראש ממשלת ישראל בשנת 1995, שיכנע הנשיא פרס את ביל קלינטון, נשיא ארצות הברית דאז, לשלב אסטרונאוט ישראלי בפרויקט הטיסה לחלל. שנים לאחר מכן, ביום האחרון למשימה בחלל, שלח אילן רמון מייל לפרס אשר מודה לו על ההזדמנות ועל החזון שאיפשר לממש רעיון שנחשב בלתי אפשרי קודם לכן. פרס שיתף את רונה בתחושותיו מבחירת אילן רמון לאסטרונאוט הישראלי הראשון ואמר: "סיכמתי עם הנשיא דאז קלינטון שייקחו את אילן לפרויקט החלל האמריקני של נאס"א. זו היתה פריצת דרך – בחרנו את האדם הכי טוב שיש לנו בישראל".

רונה רמון הודתה לנשיא וסיפרה על המחויבות העמוקה שלה למורשת אשר הותירו אחריהם אילן ואסף ז"ל, דרך קידום וטיפוח מצוינות בקרב בני נוער, ועידוד החינוך למדע וטכנולוגיה, חלל ותעופה בישראל. מנכ"ל קרן רמון אריאל בריקמן, הציג לנשיא את עשייתה של "קרן רמון" למען המשך מורשתם של אילן ואסף ז"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן