Skip to content

בואינג תאחר במסירת מטוסי 787 ללקוחות

זאת בעקבות קרקוע 50 המטוסים מדגם זה, כשאין עדיין מועד לסיום חקירת הנסיבות לשריפת סוללות הליתיון-יון. בין החברות שכבר נפגעו תומפסון איירווייס ונורוויג'ן אייר שאטל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בואינג 787. איחורים במסירה ללקוחות
בואינג 787. איחורים במסירה ללקוחות

בעקבות קרקוע 50 מטוסי 787 דרימליינר, לפני יותר משלושה שבועות, בואינג תאחר במסירת המטוסים החדשים מדגם זה ללקוחותיה. בין הלקוחות שכבר נפגעו נמצאות חברת תומפסון איירוויס (Thomson Airways) ונורוויג'ן אייר שאטל (Norwegian Air Shuttle).

מטוסי 787 קלי המשקל, הבנויים מחומרים מורכבים על בסיס פחמן, קורקעו ב-16 בינואר לאחר כמה אירועים קשים של אש בסוללות ליתיום-יון. מאז גדלה הצפיפות של מטוסים האלה, המיועדים למסירה, במגרש החניה במפעל בואינג באוורט.

המטוסים חונים באוורט

חברת תומפסון איירווייס, הנשלטת על ידי חברת התיירות טואי הבריטית (Britain's TUI Travel), שהייתה אמורה לקבל שני מטוסים בסוף החודש, כבר יודעת שהיא לא תקבלם החודש והיא גם לא קיבלה עדיין מועד חדש למסירתם. שני המטוסים שלה חונים עתה בנמל התעופה באוורט.

לחברת נורוויג'ן אייר שאטל, שתכננה להפעיל את מטוסי 787 החדשים שלה בחודש מאי השנה, נמסר מבואינג, כי מועד מסירת המטוסים ידחה בעקבות חקירת המינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTSB). גם לה לא נמסר מועד מסירה חדש.

בעקבות אי מסירת המטוסים בזמן מכינות עתה שתי החברות תוכניות גיבוי של חכירת מטוסים אחרים הטסים לטווחים ארוכים.

מחברת בריטיש אייווייס נמסר, כי עדיין לא קיבלה מבואינג הודעת ביטול על מועד מסירת מטוס 787 הראשון שלה בחודש מאי השנה, ווורג'ין אטלנטיק מסרה ,כי עדיין לא שונה מועד מסירתם של 16 מטוסי 787 שהזמינה, שאמורים להתחיל בקיץ 2014.

טיסת הניסוי

ביום שבת שחלף השלימה בואינג טיסת ניסוי ראשונה של מטוס 787, מאז קרקוע כל המטוסים מדגם זה. צוות הטייסים דיווח כי לא התגלו תקלות בזמן הטיסה שנמשכה שעתיים ו-19 דקות. בטיסה נאספו נתונים על פעילות סוללות הליתיום-יון.

קרקוע המטוסים עלה לחברות התעופה עד כה כ-10 מיליון דולר, כאשר אין כל סימן למציאת פתרון לבעיית התחממות ופריצת אש בסוללות.

איירבס שוקלת להחליף את הסוללות

מחברת איירבס נמסר, כי היא שוקלת בעקבות האירועים במטוסי בואינג, להחליף את סוללות הליתיום-יון, שהיא תכננה להתקין במטוס A350 החדש שלה, בסוללות מהדגם הישן. אבל בינתיים לפני קבלת ההחלטה, היא מחכה לתוצאות בדיקת הסוללות האלה ב-NTSB.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן