Skip to content

לא המילה האחרונה של המילה האחרונה

התכנית "המילה אחרונה“ של גלי צה"ל תשודר ארבע פעמים בשבוע, ובמקומה תשודר בימי חמישי תכנית חדשה בהגשת יועז הנדל וספי עובדיה. בתחנה הצבאית מנמקים את השינוי באילוצים תקציביים וברצון לרענן את לוח השידורים. האם סוכל ניסיון להשתיק קולות ימניים בתחנה הצבאית?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במכתב אל מפקד גלי צה"ל ירון דקל נחלצת האגודה לזכות הציבור לדעת להגנה על התכנית המילה האחרונה, עקב שמועות בדבר הורדתה מלוח השידורים. תכנית זו, מוגשת על ידי צמד מגישים המנהלים ביניהם פינג-פונג הומוריסטי בנושאי אקטואליה ואיזוטריה. המגישים הם עירית לינור, קובי אריאלי, ג'קי לוי ואברי גלעד. באחרונה התרבו הקולות המוחים נגד הבעות דעות ועמדות על ידי המגישים, בעיקר כאשר היו אלו עמדות המזוהות כ"ימניות". 

מפקד גלי צה"ל ירון דקל (צילום: גדי דגון)

 במכתב אגודת לדעת נכתב כי "התכנית 'המילה האחרונה' הינה כמעט אי יחיד בלוח המשדרים של התחנה אשר מאפשרת הבעת דעות במתכונת של איזון.  אין זה סוד כי מרבית תכניות האקטואליה בתחנה, מונחות ע"י מגישים דעתניים אשר עמדותיהם (מהמרכז ושמאלה) מזוהות ומובעות בשידוריהם. בולטת לעומתם תכנית פלורליסטית זו, הנותנת מקום לכלל הדעותדתיים מול חילונים, גברים מול נשים,ימין מול שמאל" כותב בפנייתו פרופ' אלי פולק יו"ר האגודה.

פולק עומד על הוספת התכנית ההומוריסטית היומית לשידורי התחנה 'זה ייגמר בבכי'  בהגשת שי אביבי, דנה מודן  ודב נבון וטוען כי גם תכנית זו נגועה בחד צדדיות של המגישים ה"מזוהים בעמדותיהם". לדבריו, תכניתם נוגעת כל העת בנושאים אקטואליים שנויים במחלוקת. "המגישים מנצלים את המיקרופון להבעת עמדותיהם, לביקורת נגד הממשלה, ולדברי פולק הם עוסקים במין, סמים, הווי תל אביבי "ומה לא. תכנים אלו, לגיטימיים לכשעצמם,  הינם שוב שיקוף של מגזר שאינו סובל ממחסור במות להבעת עמדותיו והשקפת עולמו". 

אברי גלעד (צילום: ויקיפדיה)

 "דווקא על רקע צירוף תכנית זו, יש להביע פליאה על כוונה כביכול להוריד את התכנית 'המילההאחרונה'. תכנית זו נהנית משיעורי האזנה גבוהים ושיתוף פעולה אינטראקטיבי מצד המאזיניםדבר המעיד כאלף עדים על שביעות הרצון שהיא מסבה למאזינים".

אנו פונים אליך כמפקד התחנה, בבקשה להפריך את השמועות הללו ולהבטיח את המשך שידורה של התכנית 'המילההאחרונה" מסכם פולק.

בתגובת עוזר מפקד גל"צ אודי ירושלמי נמסר כי בשל אילוצים תקציביים צומצמה מתכונת השידורים של התוכנית ‘המילה האחרונה‘ מחמישה ימי שידור לארבעה בשבוע, כאשר כל צמד מהמגישים יגיש את התוכנית פעמיים בשבוע. "בכל יום חמישי בשעה 11.00 בבוקר תשודר תוכנית חדשה בהגשתם של ד“ר יועז הנדל וספי עובדיה. התוכנית החדשה תבחר מראש נקודות הסתכלות שונות והפוכות מאלה הנהוגות בסיקור השוטף של התקשורת הישראלית ותרענן את לוח השידורים של גלי צה“ל שלא השתנה ב־14 השנים אחרונות"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן