Skip to content

מתחזקת הסברה: הפגיעה בתאומים בני הארבעה חודשים, חבלה

פגיעותיהם של התינוקות התאומים המאושפזים בבית החולים ספרא, נגרמו מחבלה ולא ממחלה תורשתית. זו הסברה המרכזית לאחר שראש המכון לרפואה משפטית, פרופ' היס חיווה דעתו. הדוח הסופי צפוי ביום ראשון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פגיעותיהם של התינוקות התאומים המאושפזים בבית החולים ספרא, נגרמו מחבלה ולא ממחלה תורשתית. זו הסברה המרכזית לאחר שראש המכון לרפואה משפטית, פרופ' היס, חיווה דעתו. הדוח הסופי צפוי ביום ראשון

מאת אביב סלע

מתחזקת הסברה כי התינוקות המאושפזים מאז שלשום בבית חולים ספרא, במרכז הרפואי שיבא, סובלים מחבלות ולא ממחלה תורשתית גנטית. זאת, בעקבות בדיקה גופנית מדוקדקת.

זוג תינוקות, בן ובת בני ארבעה חודשים, הובאו לבית החולים על ידי הוריהם, כשהם חבולים בכל חלקי גופם. מצב הבן הוגדר כקריטי ומצבה של הבת כקשה. כאשר הבחינו בבית החולים בחבלות, עירבו את המשטרה במטרה לבדוק האם החבלות הן תוצאה של אלימות ההורים.

אפשרות אחרת, שנבדקת בבית החולים, היא שמדובר במחלה תורשתית נדירה, שחלק ממאפייניה הוא פגיעה קשה בעצמות. נשללה האפשרות שהפגיעות הן תוצאה של פעולות ההחייאה. לאחר בדיקות התברר כי הפגיעות אינן חדשות כך שאינן תוצאה של החייאה.

במהלך החקירה פנתה המשטרה לפרופ' יהודה היס, הרופא המשפטי הראשי במכון לרפואה משפטית, שהתבקש לבדוק את התינוקות. ערוץ 10 מפרסם, כי היס נוטה להאמין שמדובר בחבלה, אך עדיין אינו משוכנע בכך. את הדוח הסופי היס צפוי להגיש ביום ראשון.

חלק מפגיעות הוא תוצאה של מחלה. פרופ' גידי פרת

מכיוון שהילדים סובלים ממחלת האוסטאוגנזיס אימפרפקטה, שמאופיינת בצפיפות עצם נמוכה לסובלים ממנה ונטייה לשברים בעצמות – לא ברור עד עתה האם מדובר במקרה של אלימות מצד ההורים או בפציעות שהוחמרו עקב המחלה. מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים ספרא שבתל השומר, פרופ' גידי פרת, אמר היום כי לתינוק יש שברים בצלעות ופגיעה באיברים האחרים. על אף שפרופ' פרת לא שלל את האפשרות שהפציעות הן תוצאה של אלימות, הוא ציין כי חלק מהפגיעות הוא תוצאה מהמחלה ממנה סובלים השניים.

Osteogenesis Imperfecta או מחלת העצמות השבירות (OI) היא מחלה גנטית, שלנושאים אותה יש גן פגום. כתוצאה מכך יש תת ייצור של חלבון שחיוני לבניית העצמות. לנשאי מחלה זו יש סיכוי של 50 אחוז להעבירה לילדיהם, ברמות שונות של חומרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן