Skip to content

טבע: הנזק עשוי לטפס לכדי 2.1 מיליארד דולר

פטנט על תרופת הפרוטוניקס, תרופה שיוצרה במעבדות חברת פייזר, אמור הייתה לפוג לאחר שנת 2011 • טבע מתמודדת עם זכויות על הפטנט בבית המשפט וסכום הנזק רק ממשיך להאמיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ענקית התרופות הגנריות, טבע, צפויה לספוג נזק של 2.1 מיליארד דולר בעקבות מכירת תרופת הפרוטוניקס אשר נועדה להקלה בצרבת. הפטנט על תרופת הפרוטוניקס, תרופה שיוצרה במעבדות חברת פייזר, אמור הייתה לפוג לאחר שנת 2011. הנזק הצפוי נגרם עקב הליכים משפטיים עתידיים שתנהל חברת טבע.

טבע כבר הקצתה ברבעון השלישי של שנת 2012 סכום הנאמד ב-670 מיליון דולר, בכדי להתמודד עם התביעה הנוגעת להפרת פטנטים, כפי שצוין בדו"ח שהגישה חברת טבע לרשות לניירות ערך בארצות הברית. לא די בכך, ההוצאות המשפטיות של טבע צפויות להיות גדולות הרבה יותר, או כפי שנרשם בדו"ח: “ההנהלה צופה, כי החלטה סופית בנושא יכולה לגרום להפסד של 1.4 מיליארד דולר, מעבר לסכום שהצטבר".

זהו תג המחיר הגבוה ביותר שקיבלה חברת תרופות גנריות בעקבות הפרת פטנטים, עוד לפני שבית משפט אמריקני הגיע להחלטה. בעבר, נקנסה חברת התרופות הגנריות – אפוטקס הקנדית, ב-442 מיליון דולר, בגין הפרת פטנט ומכירה של תרופת הפלביקס לעיכוב קרישה של דם.

לאחרונה, אמר מנכ"ל טבע, ד"ר ג'רמי לוין, כי ההוצאות של טבע גדלו בעקבות רכישות שהיא ביצעה בשנים האחרונות. טבע מנסה לקצץ בעלויות של 2 מיליארד דולר בכל שנה והנזק הצפוי רק יגדיל את הוצאותיה. טבע דיווחה השנה על הכנסות של 20.3 מיליארד דולר ו-5.2 מיליארד דולר ברבעון האחרון של שנת 2012, ירידה של 7.5%.

חברת התרופות הישראלית טבע, שהחלה את דרכה בשנת 1901, היא חברה שעיקר התמחותה היא בתרופות גנריות. תרופות גנריות הינן תרופות שמשווקות ומיוצרות כאשר אין פטנט רשום עליה. תרופה גנרית חייבת להכיל את אותו חומר ולפעול בדיוק באותה הדרך שפועלת תרופה מקורית. תרופות גנריות זולות יותר ופיתוחן מהיר יותר מאשר תרופה מקורית. תרופת הפרוטוניקס מכרה טבע ב-1.1 מיליארד דולר בשנה, עד תחילת שנת 2011.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן