Skip to content

האצן קטוע הרגליים ירה למוות בחברתו

אוסקר פיסטוריוס, הנכה הראשון שהורשה להשתתף במשחקים האולימפיים לספורטאים בריאים, טעה לחשוב שחברתו היא פורץ המתגנב לביתו - ופתח באש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חשב שחברתו היא פורץ. האצן אוסקר פחיסטוריוס (מקור: ויקימדיה).

האצן הדרום אפריקני אוסקר פיסטוריוס נעצר היום על ידי המשטרה בארצו בחדש שירה למוות בחברתו בביתם המשותף שבבירה פרטוריה. כך מסרה משטרת פרטוריה.

דיווחים של כלי התקשורת בדרום אפריקה מוסרים כי האצן ירה בחברתו משום שטעה לחשוב שהיא פורץ המתגנב לביתו. הדבר היה בשעה שלוש לפנות בוקר. "קבלנו קריאה טלפונית והגענו למקום האירוע", סיפרה דוברת מטעם המשטרה שסירבה לאשר כי העצור בן ה-26 הוא אכן פיסטוריוס, "השיחה לא הגיעה מהאיש שנמצא כרגע במעצר, אלא מאדם אחר. הנושא נחקר עכשיו".

תחנת רדיו ביוהנסבורג מסרה כי פיסטוריוס ירה בראשה ובידה של חברתו, אך הדגישה כי הגם שיתכן כי טעה לחשוב שהיא פורץ, הרי שנסיבות המקרה עודן מעורפלות. שיעורי הפשיעה הגבוהים בדרום אפריקה הביאו לכך שרבים מבעלי הבתים הצטיידו בנשק אישי כדי להגן על עצמם ועל רכושם.

פיסטוריוס, הידוע בכינויים "בלייד ראנר" ו"האיש המהיר ביותר ללא רגלים", מחזיק בשיאי העולם לריצות 100, 200 ו-400 מטרים לקטועי רגלים הוא רץ בעזרת גפיים תותבות העשויות סיבי פחמן, שיוצרו על ידי חברת "אוסיור" האיסלנדית. רגליו של פיסטוריוס נקטעו מתחת לברך כשהיה בן 11 חודשים, עקב היעדרה של עצם השוקית. ב-2007 השתתף פיסטוריוס לראשונה בתחרות בינלאומית לנכים. טענות שונות הועלו כנגד יתרון לא הוגן שמאפשרות לו רגליו המלאכותיות על פני מתחרים אחרים, זאת בעיקר משום ששאר המשתתפים בריצות הם בעלי רגל אחת. במאי 2008 קבע בית המשפט הבינלאומי לערעורים בספורט שפיסטוריוס רשאי להשתתף באולימפיאדת בייג'ינג, משום שאין הוכחה שרגליו התותבות מקנות לו יתרון, אך הוא לא השתתף באולימפיאדה משום שלא עמד בקריטריון האולימפי שנקבע בארצו. באליפות העולם באתלטיקה שנערכה בטגו, דרום קוריאה באוגוסט 2011 זכה פיסטוריוס במדליית כסף בריצת שליחים 4×400 מטר לאחר שהשתתף בשלב המוקדמות. נוסף לכך, הוא העפיל לשלב חצי הגמר בריצת 400 מטר.‏ פיסטוריוס נכלל בסגל דרום אפריקה לאולימפיאדת לונדון, בריצת 400 מטר ובמרוץ השליחים 4X400 מטר. הוא המתחרה הראשון ללא שתי רגליים בתולדות המשחקים האולימפיים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן