Skip to content

הדרך לרומא עוברת בחיפה

עשרות אלפי ישראלים יוצאים מדי שנה להפלגות מנמל חיפה עם אוניותיה של מנו ספנות. אולם עד כה לא היתה אפשרות לישראלים לעלות על אוניות בינלאומיות מבלי לטוס לנמל היעד של האוניה ובחזרה. בעונת הקיץ הקרובה יהיה אפשר לבקר בגנואה וברומא בלי לעבור בנתב"ג, באוניה ליריקה של חברת MSC
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
MSC ליריקה - מעכשיו הפלגות בינלאומיות מנמל חיפה
MSC ליריקה - מעכשיו הפלגות בינלאומיות מנמל חיפה

 

הקיץ הזה נחווה חידוש באפשרות היציאה לחו"ל. למי שמרגישים חנוקים בישראל, כשהדרך היחידה להתחבר אל מבחר אפשרויות הנופש העולמי היא נתב"ג, מוצעות השנה לראשונה הפלגות על אוניות בינלאומית מנמל חיפה, מחודש יוני עד סוף אוקטובר.

עד כה, אפשר היה לחבור להפלגות של חברות הקרוזים הבינלאומיות כמו רויאל קריביאן, קרניבל, הולנד אמריקה, נורוויג'ן ואחרות, רק מנמלי המוצא שלהן באירופה ובארצות הברית.

חברת MSC , חברת קרוזים איטלקית, הציעה בשנים האחרונות הפלגות בודדות שישראלים יכלו להצטרף אליהן בנמל חיפה, בחודשים ינואר-פברואר, שאינם דווקא חודשים נוחים לשיט על הים.

ישראל צורפה בשנים האחרונות למסלולן של החברות, לאחר שהפופולאריות של קרוזים באזור הים התיכון החלה גואה (המתיחות הגיאופוליטית במדינות האזור מאיימת עתה על פריחה זו). לכך נוסף הגידול במספרם של הישראלים שמפליגים באוניות הבינלאומיות – להבדיל מהאוניות שיוצאות מנמלי ישראל כמו מנו ספנות, שגם להן יש ביקוש רב. בשנת 2012 יצאו מנמלי ישראל 83 אלף ישראלים לשייט.

הליריקה מבפנים. מסעדות, ספא, בריכות. (צילום: MSC)
הליריקה מבפנים. מסעדות, ספא, בריכות. (צילום: MSC)

השנה מציעה MSC הפלגות על האוניה ליריקה מה-11 ביוני עד ה-31 באוקטובר, למסלולים הכוללים את יוון, איטליה, טורקיה וקפריסין. מדובר על הפלגות של 11 ימים ועשרה לילות – האניה יוצאת מנמל חיפה, חוזרת אליו עם תום השיט, ואוספת את הסיבוב הבא. בשני הקצוות של הסדרה – זו שמתחילה וזו שמסיימת – ההפלגות קצרות יותר, האחת מתחילה בגנואה ומסתיימת בחיפה (ששה לילות) והאחרונה מתחילה בחיפה ומסיימת בגנואה (ארבעה לילות).

אמנם מדובר רק על 50 תאים העומדים לרשות נוסעים ישראליים בכל שייט של הליריקה, אולם היות שההפלגות נמשכות חמישה חודשים בסבבים, הצעה כזו מהווה תחרות לא קטנה למנו ספנות, למשל, שמפליגה אף היא מנמל חיפה, אבל אוניותיה קטנות בהרבה מזו של ה-MSC ואף לחברות כמו רויאל קריביאן.

אמנם אוניותיה של רויאל קריביאן עולות על אלה של החברה האיטלקית, אולם כדי להצטרף לקרוז שלהן, יש לטוס לנמל היעד, מה שמייקר את החבילה.

ממנו ספנות נמסר בתגובה, כי החברה פועלת זה עשרות שנים בתחום הפלגות הנופש ומציעה לקהל הישראלי מגוון רחב של מסלולים איכותיים ומרתקים מחיפה לאירופה, הפלגות של שני לילות ועד 12 לילות, במחירים חסרי תקדים. "חוויית ההפלגה במנו ספנות הביאה לכך שכ-70% מהנוסעים הישראלים שלנו הם קהל חוזר, ששב ומפליג מדי שנה. חברות קרוזים רבות משלבות לעיתים את נמלי ישראל בנתיב אוניותיהם, ואנו מכבדים זאת ומאחלים לכל עמיתנו – חברות תעופה וספנות, סוכני תיירות ובתי מלון – עונת תיירות מוצלחת."

הגולדן איריס של מנו ספנות. "כ-70% מהנוסעים הישראלים שלנו הם קהל חוזר, ששב ומפליג מידי שנה". (צילום: מנו ספנות)
הגולדן איריס של מנו ספנות. "כ-70% מהנוסעים הישראלים שלנו הם קהל חוזר, ששב ומפליג מידי שנה". (צילום: מנו ספנות)

הלן בק, האחראית על אירופה, המזרח התיכון ואפריקה של חברת רויאל קריביאן, שביקרה בימים אלה בישראל, אומרת בתגובה כי היא מברכת על הצעד של MSC מאחר וכך יגדל מספר הישראלים הנחשף לסגנון הקרוזים הבינלאומי. "זה טוב לתעשיית הקרוזים", היא אומרת, "אם כי, ישראלים רבים רוצים לנסות דווקא קרוזים ליעדים רחוקים יותר מהמזרח התיכון". לדבריה, ברויאל קריביאן דנים מדי פעם באפשרות להעלות נוסעים בישראל, אולם היות שהחברה אינה עושה סבבים ביעד אחד, היא אינה יכולה כרגע להתחייב לצעד כזה.

ה-MSC ליריקה היא אוניה שנבנתה בשנת 2003, משקלה כ-60,000 טון והיא יכולה להכיל כ-2,199 נוסעים. היא מתנשאת לגובה של 13 קומות, עם מסעדות ובופה, שתי בריכות פתוחות, ששה ברים בסגנונות שונים, ספא וחדר כושר, קזינו, דיוטי פרי, אזורים המיועדים רק לילדים ותאטרון עם מופעים המשתנים מדי ערב.
המחירים משקפים את סוג החדר – פנימי או חיצוני, גובה הסיפון – ואת עונת השנה מתקופת טרום עונה (יוני,אוקטובר) ועד עונת השיא (18 באוגוסט עד ה-28 בספטמבר). וכך נעים המחירים בין 910 דולר לאדם בחדר פנימי בקומה נמוכה עד 1,375 דולר בעונת השיא ובין 1,200 דולר לחדר חיצוני בקומה עשירית בטרום עונה עד 1,700 דולר בעונת השיא.

ברצלונה. נמל יציאה להפלגות באירופה של רויאל קריביאן. (צילום: עירית רוזנבלום)
ברצלונה. נמל יציאה להפלגות באירופה של רויאל קריביאן. (צילום: עירית רוזנבלום)

מי שחשקה נפשו בסוויטה עם מרפסת – ישלם בין 2,000-2,460 דולר להפלגה. לכך נוסף מס נמל של 200 דולר למבוגר ולילד. ילדים עד גיל 18 (המיתוספים לזוג בחדר כשלישי וכרביעי), מפליגים בחינם.

התשלום כולל ארוחות, פעילויות ספורט ובידור, דיסקוטק, חדר כושר ובריכה. הוא אינו כולל טיפים, סיורי חוף, מיני בר, ספא, טלפון/אינטרנט.

ניקח לדוגמה שלוש הפלגות בחודש יוני, בשלוש החברות, MSC, מנו ורויאל קריביאן:
מנו ספנות – יציאה ב-23 ביוני 12 ל- יום מחיפה. המסלול: כרתים (חאניה),איטליה (פלרמו, רומא-ציביטבקיה, נאפולי), סיצליה (קטניה), מלטה (וולטה), סנטוריני . המחיר: החל מ-1,000 יורו (כ-1,340 דולר) לאדם בתא זוגי. (איסתא).

רויאל קריביאן (סנורמה) באוניה סרנדה אוף דה סי. יציאה מברצלונה ב-26 ביוני ל-12 יום. המסלול: צרפת (קאן), איטליה (פירנצה / פיזה  צ'יביטווקיה- רומא), יוון (פיראוס- אתונה) יוון (קושדאסי), טורקיה (אפסוס), סנטוריני, יוון, איטליה (אמלפי) וחזרה לברצלונה, ספרד. החל מ-1,710 דולר לאדם בחדר זוגי. ההצעה אינה כוללת טיסות. (איסתא).

MSC– באוניה ליריקה, מה-11 ביוני, 11 ימים. יציאה מנמל חיפה. המסלול: האי זקינטוס, איטליה (גנואה, צ'יביטבקיה- רומא מסינה), טורקיה (מרמריס), קפריסין (לימסול) – ובחזרה לחיפה. המחיר: החל מ-910 דולר לאדם.

בכל הדוגמאות מס הנמל אינו כלול.

אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה, המתמחה בתחום חופשות השייט בעולם ונציגתה בישראל של חברת רויאל קריביאן, אומר כי בשנתיים האחרונות רושם השוק הישראלי התעוררות משמעותית. "הפלגות היוקרה, הן לאיים הקאריביים והן לאגן הים התיכון, מועדפות על ידי משפחות, והן אינן רק נחלתם של זוגות או מבוגרים. על פי הרישומים שבידינו, הגיל הממוצע של המפליגים ירד ל-35". להערכתו, כיום מפליגים בקרוזים הבינלאומיים (שאינם יוצאים מנמלי ישראל) 30-40 אלף ישראלים ומספרם גדל מדי שנה.

ווייג'ר אוף זה סיז של רויאל קריביאן. מגה-אוניה. (צילום: עירית רוזנבלום)
ווייאג'ר אוף זה סיז של רויאל קריביאן. מגה-אוניה. (צילום: עירית רוזנבלום)

במצבו הנוכחי של הדולר, מדובר בעיסקה טובה, למרות שיש לקחת בחשבון הוצאות נוספות ובהן מסים, טיפים (סעיף לא שולי), משקאות, טיסות לנמל היעד וקרוב לודאי ללון בו במלון לפחות לילה לפני ההפלגה ולילה אחריה.

האוניה היא היעד

משטח דשא אמיתי בגודל של שמונה מגרשי טניס, בריכת גלישת גלים, פארק מים, זירת החלקה על קרח ותיאטרון בגודל מלא, קיר טיפוס, סדנת ניפוח זכוכית, סדנת אנימציה, זירת אגרוף, שיעורי סיף, מסעדות שפים, שעשועים לילדים במשך כל היום – אלה הם כמה מאמצעי הפיתוי שמוצעים על אוניות הפאר החדשות, שבאמצעותם מנסה תעשיית ההפלגות להרחיב את פלחי השוק שלה.

הספינות של רויאל קריביאן והחברות האחרות מתאפיינות במבחר גדול מכל דבר – מסעדות, ברים, אירועים, מוסיקה ושטחי בידור. "אפשר למצוא אווירה אחרת בכל חלק של האונייה", אומרת בק.

ה"רחוב" באוניה מסדרת וויאג'ר של רויאל קריביאן. הכל בגדול. (צילום: עירית רוזנבלום)
ה"רחוב" באוניה מסדרת וויאג'ר של רויאל קריביאן. הכל בגדול. (צילום: עירית רוזנבלום)

לדברי שנבל, בקרוב תשיק רויאל קריביאן שתי ספינות חדשות, את ה-"קוואנטום אוף דה סיס" (Quantum of the Seas) אשר תושק בסתיו 2014 ואת ה"אנת'ום אוף דה סיס" (Anthem of the Seas) אשר תושק באביב 2015. בנוסף, חברו רויאל קריביאן וחברת הנופש MGM והן מציעות חבילות אטרקטיביות והטבות ייחודיות, ביניהן כרטיסי וי.איי.פי להופעות ותחרויות שונות, שדרוג חדרים, שירותי וי.איי.פי ועוד.

בבעלותה של חברת הנופש  MGM מלונות יוקרה מהשורה הראשונה ביניהם: בלאג'יו,MGM  גראנד, מנדאליי ביי", ומיראז' ".

ספינות הקרוזים הן כיום אתרי נופש צפים בגדלים בלתי נתפשים, שמספקים חגיגה מתמשכת של אוכל ובילויים על המים. זו גם עסקה משתלמת: מחיר ממוצע של יום בספינת פאר הוא כ-100 דולר בתא סביר, והתמחור בדולר ולא ביורו מגביר את האטרקטיוויות של ההפלגה. לפי נתוני החברות, כ-60% מהמפליגים הם אורחים חוזרים.

אחד השיאים בהפלגה הן הארוחות בחדר האוכל ובמסעדות נושא, שכלולות במחיר. מחקרים וסקרים בלתי תלויים בקרב סוכני נסיעות ונוסעים מעלים שרוב חברות השייט קיבלו ציון בין 9 ל-10 (הציון המקסימלי) על מזון הגורמה שהן מגישות. אוכל מוצע לנוסעים במשך כל שעות היממה, ובחלק מהשעות גם שירות החדרים ניתן בחינם.

הספינות נחלקות לספינות קטנות יחסית (יותר מ-1,000 נוסעים) ולספינות גדולות, שהן מגה-ספינות (יותר מ-3,000 נוסעים). ספינה גדולה משקלה בין 200-160 אלף טון, לעומת הספינות הקטנות יחסית, שמסוגלות לעגון בנמלים בינוניים וקטנים, המגה-אניות יכולות לעגון רק בנמלים גדולים.

רוב ההפלגות נמשכות 7-14 לילות, ומחירן נע בין 700-2,500 דולר לשבוע. המחירים ואופי הטיול קוסמים לנוסעים, ותיירות הקרוזים – שהחלה לשגשג בשנות ה-70 וה-80 של המאה שעברה – צומחת בקצב המהיר ביותר מבין ענפי התיירות, בעשרות אחוזים בכל שנה.

הנה דוגמה למבצע אטרקטיבי לתקופה הקרובה:
7 לילות במערב אירופה, מרומא, על האונייה "לג'נד אוף דה סיז" של רויאל קריביאן, מה-11 במאי, החל מ-633 דולר לאדם בחדר זוגי, כולל מיסים, בתא פנימי.
כל חברות השייט של תאגיד רויאל קאריביין מציעות מבצעים אטרקטיביים למזמינים הפלגות במהלך חודש פברואר לרוב היעדים בעולם ממרץ 2013 עד אפריל 2014.

3 Comments

  1. עדית ג'אנה
    18 בספטמבר 2013 @ 15:43

    מי שעדיין רוצה לשוט בסוכות 2013, על אוניית הקוסטה מחיפה וחזרה לחיפה, אפשר דרך אורנג' קרוזס היווניים. בהצלחה!

  2. מוטי
    24 באוגוסט 2013 @ 13:53

    מי שהפליג בליריקה, אודה להמלצה למייל המצורף להפלגה ב"ליריקה" מחיפה
    [email protected]

  3. שרית לוי
    12 ביולי 2013 @ 11:52

    תודה תודה תודה!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן