Skip to content

במעיני הישועה הצילו חיים של פגה עם מחלה נדירה

התינוקת נולדה עם מום מורכב של עמוד השדרה – מנינגומילוצלה מסוג מאד נדיר. היום השתחררה לביתה. פרופ' רביד: "פגים שנולדים עם מום כזה אינם מסוגלים ללכת בדרך כלל ואינם שולטים בסוגרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רגעים של סיפוק במחלקה לטיפול נמרץ ילודים במרכז הרפואי מעיני הישועה: "אנו מאושרים שמשתחררת היום לביתה תינוקת שנולדה בבית החולים לפני שבעה שבועות. התינוקת נולדה עם מום מורכב של עמוד השדרה – מנינגומילוצלה מסוג נדיר מאוד, ו-Chiari malformation", הודיע ד"ר זיו הרמתי, רופא מומחה במחלקת ילודים ופגים במעיני הישועה. 

"אנו צריכים לעצור לרגע את מרוץ החיים השגרתיים ולהתבונן. התינוקת עברה את כל הטיפולים הנדרשים במום מורכב זה. במסגרת הטיפול בוצע ניתוח כירורגי לסגירת המנינגומילוצלה ובהמשך ניתוח של VP Shunt במסגרת קורת גג אחת – בפגייה של בי"ח מעיני הישועה", סיפר ד"ר זיו. "התינוקת היא אחת מהרבה דוגמאות של תינוקות מורכבים ביותר מבחינת האבחון והטיפול שמטופלים בפגייה יום-יום ולילה לילה במקצועיות ובמסירות שמעוררים כבוד וכוללים כמובן את הליווי והתמיכה בהורים שלהם. אלו אינם דברים של מה-בכך ולא דברים שבאים בקלות, מושקעת כאן עבודת צוות אדירה בכל שנייה משעות היממה", הוסיף. 

הפגייה במעיני הישועה (צילום: יח"צ)
הפגייה במעיני הישועה (צילום: יח"צ)

מנכ"ל המרכז הרפואי, הרב גרשון לידר, שיבח את צוות הפגייה ואמר כי "זו מחלקה שיש בהם צוות מקצועי עם נשמה יתרה". הוא הזכיר כי אך באחרונה חגגו במחלקה יום הולדת של שנה לתינוקת שנולדה בשבוע ה-23. התינוקת ואימה הגיעו למחלקה והגישו לצוות המסור עוגת יום הולדת וחגגו יחד את נס הצלתה".

המנהל הרפואי, פרופ' מוטי רביד, אומר כי "פגים שנולדים עם מום כזה אינם מסוגלים ללכת בדרך כלל ואינם שולטים בסוגרים. משום כך, בהחלט ראוי הצוות הרפואי המסור לכל הערכה על המאמץ, המקצועיות והמסירות המיוחדת שהצילה את חייה של הפגה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן