Skip to content

אמריקן איירליינס ויו.אס. איירווייס הסכימו להתמזג

אמריקן איירליינס ויו.אס. איירווייס הצהירו, כי הסכימו להתמזג. העסקה שערכה כ-11 מיליארד דולר, תיצור את חברת התעופה הגדולה בעולם. מדובר במיזוג השביעי מאז שנת 2005, בתעשייה הסובלת מעליית מחירי הדלק ומתחרות קשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו אתמול את הסכם המיזוג ובהודעה שיצאה הבוקר הם הודיעו כי העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה.

מטוס של אמריקן אייליינס. הדירקטוריונים אישרו. (צילום: מאתר אמריקן איירליינס)
מטוס של אמריקן אייליינס. הדירקטוריונים אישרו. (צילום: מאתר אמריקן איירליינס)

נושי אמריקן איירליינס יחזיקו ב-72% ממניות החברה החדשה, וב-28% ממניות החברה הממוזגת יחזיקו בעלי מניות יו.אס. איירווייס.

החברה החדשה תישא את השם אמריקן איירליינס. בכך תזכה בתמיכה החברה שנמצאה יותר משנה במצב של פשיטת רגל ותחת הסדר נושים, במאבק שאמור להתנהל בשנים הבאות מול המתחרות במאבק
שאמור להתנהל בשנים הבאות מול המתחרות שגדלו גם הן. מנכ"ל החברה הממוזגת יהיה דוג פארקר (Doug Parker), מנכ"ל יו.אס. איירווייס ויו"ר הדירקטוריון יהיה טום הורטון (Tom Horton), מנכ"ל אמריקן איירליינס. הסדר זה ימשך עד לאסיפת בעלי המניות, שתתקיים כנראה באמצע 2014.

"חברת התעופה הממוזגת תהיה בעלת היקף ורוחב עם יכולות להתחרות ביעילות וברווחיות רבה יותר
בשוק הגלובלי", אמר פארקר בהצהרתו, "הרשת המשולבת שלנו תספק ללקוחות היצע משמעותי ואטרקטיבי יותר עם הבטחה שתמיד נוכל לקחת אותם לאן שהם רוצים להגיע".

ארבע חברות תעופה – אמריקן החדשה, יונייטד, דלתא וסאות'ווסט, ישלטו עכשיו ב-70% מהשוק האמריקני. לאור זאת מזהירים כמה פרשנים בארה"ב, כי צפוי שמחירי כרטיסי הטיסה יעלו. אחרים טוענים, כי דווקא התחרות שתיווצר בין שלושת החברות הגדולות עשויה להוביל למלחמת מחירים שתהיה לטובת הצרכנים.

שתי חברות התעופה ציינו, כי בעקבות המיזוג הם יזכו בהטבות של יותר ממיליארד דולר, בתרומה של כ-900 מיליון דולר בהכנסות ובצפייה לחיסכון בסכום של כ-150 מיליון דולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן