Skip to content

שר החוץ האיראני: איראן לא מתכננת לסגור המיצרים

בעוד המפרץ הפרסי מתחמם סביב סוגיית סגירתם האפשרית של מיצרי הורמוז, דוחה שר החוץ האיראני את הטענות כי ארצו תסגור את המיצרים וקורא לארה"ב לנהל מו"מ ללא תנאים מוקדמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד המפרץ הפרסי מתחמם סביב סוגיית סגירתם האפשרית של מיצרי הורמוז, דוחה שר החוץ האיראני את הטענות כי ארצו תסגור את המיצרים וקורא לארה"ב לנהל מו"מ ללא תנאים מוקדמים

מאת רן סיבוני

שר החוץ האיראני, על אכּבּר סאלחי
שר החוץ האיראני, על אכּבּר סאלחי

עלי אכּבּר סאלחי, שר החוץ של איראן פירסם אתמול (ה') הודעה ולפיה בשום שלב לא ניסתה ארצו לסגור את מיצרי הורמוז, שדרכם עוברות מיליוני חביות נפט מידי יום. בראיון לרשת NTV הטורקית שהתקיים במהלך ביקורו בטורקיה, הצהיר סאלחי כי "לכל אורך ההיסטוריה שלה, איראן לא ניסתה לשים מכשולים ימיים בנתיב הימי החשוב הזה".

שר החוץ האיראני אמר "אנו רוצים שלום ויציבות באזור, אבל האמריקנים, היושבים במרחק של 12 אלף קילומטרים מהאזור הזה, מבקשים לנהל חלק מן המדינות בו". עוד הוסיף סאלחי ואמר כי "ארצות הברית צריכה להיות מוכנה לנהל משא ומתן עם איראן ללא תנאים מוקדמים".

הדברים באים על רקע החלטה עקרונית שהתקבלה לאחרונה באירופה להטיל אמברגו נפט על איראן, ואתמול החלו דיונים על מועד תחילתו. בתגובה לאיום האמברגו, איימה טהראן בסוף דצמבר האחרון כי תסגור את מיצרי הורמוז על-מנת למנוע את ייצוא הנפט מאזור המפרץ הפרסי, דבר העלול לגרום לשיבושים באספקת הנפט העולמית.

מיצרי הורמוז מהווים מוקד למתיחות בינלאומית בשל חשיבותם האסטרטגית והכלכלית – דרך המיצרים עובר חלק הארי של תוצרת הנפט של מדינות המפרץ, בסך של כ-17 מיליון חביות נפט ביום, המהוות כ-20% עד 40% מתפוקת הנפט העולמית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן