Skip to content

עימות קשה במעבר ביתוניה בין כוחות הביטחון לפלסטינים

לפי סוכנות מען נפגעו כ-200 פלסטינים. העימות בין מאות פלסטינים לכוחות הביטחון החל בתום תפילה המונית למען שובתי הרעב בקרב האסירים פלסטינים. צה"ל השיב בירי רימוני גז ובאמצעים נוספים לפיזור הפגנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר ממאתיים פלסטינים התעמתו הבוקר (שישי) עם כוחות הביטחון במעבר ביתוניה, מול כלא עופר הסמוך לירושלים. שמח חיילי צה"ל נפצעו קל. העימותים פרצו בתום תפילה המונית שקיימו כאלף פלסטינים לאות הזדהות עם אסירים השובתים רעב בבתי סוהר בישראל. על פי סוכנות מען הפלסטינית, נפגעו מאתיים פלסטינים מגז מדמיע וכדורי גומי.

במהלך ההפגנות, התעורר החשד כי שני פלסטינים חמושים התקרבו להתנחלות איתמר ונמלטו. צה"ל פתח בסריקות אחריהם. בהתנחלות בקדום, מערבית לשכם, הפגינו כשישים מפגינים ויידו אבנים. עוד-80 מתפרעים השליכו אבנים בנבי סלאח. הפגנות קטנות התקיימו גם בבודרוס ובנעלין.

אבנים וגז מדמיע (צילום: סוכנות מען)
אבנים וגז מדמיע (צילום: סוכנות מען)

במחסום ג'אלמה, המצוי צפונית מזרחית מג'נין, הושלכו  בקבוקי תבערה ואבנים לעבר המחסום. שני מיידי אבנים נתפסו ונלקחו לחקירה. אבנים נזרקו גם לעבר גדר התנחלות איתמר. בין המפגינים למען האסירים נכחו גם חבר הפרלמנט הפלסטיני, ד"ר מוסטפא ברגותי, חבר הכנסת אחמד טיבי ומנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל, ראאד סלאח. להערכתו של ברגותי הפגינו כאלף פלסטינים בהזדהות עם האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי.

המפגינים הביעו הזדהות עם שלושה אסירים – סאמר עיסאווי אשר שובת רעב 198 ימים, טארק קוהדן וג'אפר עזאדין אשר שובתים רעב זה 80 ימים. עוד נמסר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ביקר היום סמוך לרמאללה באוהל הזדהות עם האסירים השובתים רעב. "בעוד חלומנו למדינה התגשם, אני מבטיח לכם כי כל האסירים בבית הכלא הישראליים ישוחררו",  אמר אבו מאזן.

מפגינים פצועים בעימות בביתוניה (צילום: סוכנות מען)
מפגינים פצועים בעימות בביתוניה (צילום: סוכנות מען)

מצה"ל נמסר כי במהלך ההפגנה התפרעו הפלסטינים ויידו אבנים לעבר החיילים. חיילי צה"ל נאלצו להשתמש בירי לפיזור הפגנות. הפלסטינים מצדם דיווחו, כי כוחות הביטחון הגיבו בירי רימוני גז. הפלסטינים מדווחים על 156 פצועים משאיפת גז. בקרב חיילי צה"ל  דווח על שני פצועים קל שנפגעו מאבנים וטופלו במקום. אין ספק כי המהומות בגדה המערבית צוברות תאוצה והופכות למציאות יום יומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן