Skip to content

משלחת חמאס נעצרה בבולגריה ונדרשה לעזוב מייד

הבוקר פשטו כוחות הביטחון הבולגריים על מלון בו שהו חברי המשלחת ומנעו מהם לעזוב את המלון. הם נדרשו לעזוב מייד את בולגריה. שר הפנים הבולגרי: "זיהינו בוודאות שמבצעי הפיגוע הם מטעם החזבאללה". החמאס מאשים הבוקר את ממשלת ישראל בהפעלת לחץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משלחת "ביטחונית" של החמאס בבולגריה התבקשה בתוקף הבוקר (שישי) לעזוב מייד את גבולות המדינה. כוחות ביטחון בולגריים הגיעו למלון בו שוהה משלחת החמאס והודיעו לחבריה כי אסור להם לעזוב את המלון, אלא בכיוון אחד – מחוץ לגבולות בולגריה. כך נודע הבוקר ממקורות בחמאס.

(צילום: סוכנות מען)
מנהיג משלחת החמאס, אל עבדאסי (צילום: סוכנות מען)

דובר ממשלת החמאס הגיב לפני זמן קצר והאשים את ממשלת ישראל במעשה. "אנו מגנים את המעשה, שמשקף את הלחץ ורמת שיתוף הפעולה עם הממשלה הציונית", אמר הדובר, טהאר אל נונו. מנהיג משלחת החמאס, אהייה אל עבדאסי, אמר הבוקר כי "פעולותיה של הממשלה הבולגרית מנוגדות לכל הנורמות הדיפלומטיות". במשלחת היו גם בכירי התנועה מעזה איסמעיל אל-אשקר ומושיר אל-מסרי. ביקור המשלחת נערך, לדברי החמאס, כמסע בקרב מדינות אירופה, שמגיבות בחום כלפי הפלסטינים ומגלות הזדהות למצבם בעזה.

בולגריה השלימה את הזיהוי הסופי של שני המחבלים שהשתתפו בפיגוע בנמל התעופה בעיר בורגס, שבו נהרגו חמישה הישראלים ואזרח בולגרי לפני כשנה וחצי. כך אמר היום (שישי) במסיבת עיתונאים, שר הפנים הבולגרי, צווטן צווטנוב. דברים אלו נאמרו כשבוע וחצי אחרי פרסום תוצאות החקירה הרשמית שנערכה בבולגריה, לפיה החזבאללה עמד מאחורי הפיגוע הרצחני.

צווטנוב אישר כי השניים, שאת שמותיהם לא מסר, הם בעלי אזרחות כפולה: האחד קנדי-לבנוני, והשני אוסטרלי-לבנוני. "אנו מעריכים כי השניים למדו הנדסה בלבנון", הוסיף השר בראיון לרשת TV7 הבולגרית, "ושם התכוננו למתקפת הטרור". עוד הוסיף, כי השניים נכנסו לשטחי האיחוד האירופי בזהותם האמיתית, אך לפני כניסתם לבולגריה הצטיידו בתיעוד מזויף. "אנו עקבנו אחרי כל הפעילויות שלהם באוסטרליה ובקנדה ויש לנו מידע על הקשר שלהם עם החזבאללה". הוא ציין כי "המחבלים מבורגס השתייכו למבנה הארגוני של חזבאללה בקנדה ובאוסטרליה, ועמדו בקשר עם גורמים אחרים בארגון".

בתשובה לשאלה הבהיר השר, כי החלטת בולגריה להטיל את האחריות לפיגוע על חזבאללה התקבלה באופן עצמאי לחלוטין: "איש לא הפעיל עלינו לחץ, לא ארה"ב ולא אף אחד אחר". מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לשאת דברים מחר ממקום מושבו בביירות. הוא צפוי התייחס בנאומו גם להאשמה הגלויה של בוגריה המוטחת בארגונו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן