Skip to content

רוסיה קרקעה 4 מטוסי SSJ-100 בגלל תקלות תכנוניות

רשות הבטיחות בתעופה הרוסית השעתה את הרישוי שלהם. הליקויים בתכנון התגלו בעקבות התראה שהתקבלה במערכת האזהרה על נזילות במערכות כן הנחיתה והפעלת מדפי המטוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הסופר ג'ט ממריא בטיסת הניסוי הראשונה. צילום סוחוי
הסופר ג'ט ממריא בטיסת הניסוי הראשונה. צילום סוחוי

רשות הבטיחות הרוסית קרקעה באופן זמני את הטיסות של ארבעה מטוסים אזרחיים חדישים מדגם SSJ-100 סופר ג'ט, והשעתה את הרישוי שלהם בגלל תקלות הנובעות מתכנון. כך נמסר מחברת סוחוי יצרנית המטוס, שהשעתה את השימוש בכמה מטוסים נוספים מדגם זה.

סוחוי השעתה את השימוש בכמה מטוסים מדגם SSJ-100, לאחר שרשות הבטיחות בתעופה הרוסית הורתה לחברת אירופלוט לקרקע ארבעה מטוסים מדגם זה והשעתה את הרישוי שלהם. נכון להיום, לאיירופלוט יש 10 מטוסים מדגם זה והיא מתכוונת להזמין עוד 179 מטוסים כאלה.

"המטוסים תוקנו בהתאם להנחיות הוראות השירות (Servicing Bulletin) שקיבלנו. שני המטוסים הראשונים יתחילו לטוס בסוף השבוע והשאר בסוף החודש", מסרה סוחוי, שעלולה לפצות את איירופלוט עבור כל יום שבו אחד המטוסים לא טס.

לדברי סוחוי הליקויים בתכנון התגלו בעקבות התראה שהתקבלה במערכת האזהרה על נזילות במערכת כן הנחיתה ומערכת הפעלת מדפי המטוס.

מטוס SSJ-100 מיועד לטיסות אזוריות. הוא מיוצר בשני דגמים: SSJ-100-75B המיועד ל-75 נוסעים והדגם השני, הפופולארי יותר, SSJ-100-95B המיועד ל-95 נוסעים. זהו המטוס האזרחי הראשון שנבנה ברוסיה לאחר נפילתה ברית המועצות. מחיר כל מטוס כ-35 מיליון דולר.

שותפויות בינלאומיות

המטוס פותח על ידי סוחוי, יצרנית מטוסי הקרב הידועה, עם שותפויות של חברות נוספות כמו: אלנייה אירונאוטיקה האיטלקית – המסייעת בהפצת המטוס באירופה, בואינג שהשתתפה בעיצוב המטוס, פאור ג'ט (שותפות רוסית-צרפתית) שייצרה את המנועים, האניוול האמריקנית שפיתחה את מערכות האלקטרוניקה וחברות בינלאומיות נוספות. בחודש מאי 2008 ביצע המטוס את טיסת הניסוי הראשונה שלו.

אסון ותקלות

בחודש מאי 2012 התרסק מטוס מדגם זה באינדונזיה בעת טיסת הדגמה. כל 45 האנשים שהיו במטוס נהרגו. בחודש יוני 2012 בוטלה טיסת מטוס מדגם זה ממוסקבה לקופנהגן, בגלל בעיות טכניות, שלא פורטו. בחודש יולי שוב בוטלה טיסה של מטוס מדגם זה בגלל בעיות טכניות. באותו היום ארעה תקלה במטוס אחר במערכת מיזוג האוויר. בחודש אוגוסט 2012, זמן קצר לאחר המראת המטוס, נפל דיחוס פנים המטוס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן