Skip to content

SEC תחקור שימוש במידע פנים בעסקת היינץ

יום לפני ההודעה על עסקת רכישה החברה, נרכשו 2,533 אופציות על חברת המזון הענקית, היינץ, בהשקעה כוללת של כמעט 90,000 דולר. ההכרזה גרמה לעלייה של 1,700% אחוזים בערך האופציות והניבה רווח לסוחרים, שנסק לסכום של 1.8 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסוף השבוע, הגישה הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) צו חירום המורה על הקפאת חשבון בנק בציריך שבשוויץ. על פי החשד, היתה כוונה למשוך ממנו רווח של 1.8 מיליון דולר, כתוצאה מסחר באופציות על מניות חברת היינץ, שנרכשה לפני ימים ספורים על ידי 3GCapital ותאגיד האחזקות ברקשייר האתאווי, בראשותו של וורן באפט.

לא הכל חלק כמו קטשופ - מבחר מוצרי חברת היינץ (מקור: אתר החברה)
לא הכל חלק כמו קטשופ - מבחר מוצרי חברת היינץ (מקור: אתר החברה)

“סחר חריג באופן בלתי רגיל באופציות, קרוב מאד להכרזה על מיזוג או רכישה, הינו בגדר דגל אדום המתנוסס על סוחרים המשתמשים באופן בלתי ראוי במידע חסוי ולא ציבורי", אומר דניאל הוק, מנהל החטיבה לאכיפה ב-SEC, החוקרת הפרות בחוק ניירות הערך בארצות הברית.

סנג'אי וודהאווה, מנהל ושותף בכיר של ה-SEC, במשרד האזורי בניו יורק, הוסיף: “למרות האתגרים הלוגיסטיים בחקירת סחר המנוהל בחשבונות זרים, אנחנו נעים במהירות לאתר ומקפיאים את הנכסים של סוחרים חשודים, שעכשיו יצטרכו להופיע בפני בית משפט ולהסביר את הסחר שביצעו, אם הם רוצים לראות את חשבונם מופשר".

הבסיס להחלטת ה-SEC, לחקור חשד לשימוש במידע פנים, נובע מתזמון רכישת אופציות על מניות היינץ, שהיה קרוב מאד למועד ההודעה על העסקה שנחתמה, ובעקבות רכישה גדולה של אותן אופציות.

יום לפני ההודעה על העסקה נרכשו 2,533 אופציות על מנית חברת היינץ, במחיר של 65 דולר לאופציה ובהשקעה כוללת של כמעט 90,000 דולר. ההכרזה גרמה לעליה של 1,700% אחוזים בערך האופציות והניבה רווח לסוחרים, שנסק לסכום של 1.8 מיליון דולר. עוד צויין, כי לא ניתנה כל הוראה לרכוש אופציות על מניות של חברת היינץ בשישה החודשים האחרונים שקדמו למעמד בו בוצעה העבירה על פי החשד.

חברת היינץ, הממוקמת בפיטסבורג שפנסילבניה, הינה מותג מזון מוביל בעולם הפרושה ביותר מ-200 מדינות ברחבי העולם. היינץ, ששמה מתקשר למותג הקטשופ המפורסם שלה, מוכרת בכל יום 650 מיליון בקבוקי קטשופ ועוד עשרות רטבים אחרים.

שבוע שעבר הודיעה חברת המזון היינץ, כי היא נרכשה על ידי חברת ההשקעות 3GCapital ותאגיד האחזקות ברקשייר האתאווי. לרכישה אין תקדים בהיקפה בהיסטוריה של ענף המזון, ושתי החברות הרוכשות ישלמו כ-28 מיליארד דולר עבור העסקה. בעלי המניות של היינץ עתידים לקבל 72.5 דולר למניה בעקבות הרכישה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן