Skip to content

כ-30,000 חתמו על מכתב לאובמה: "שחרר את פולארד"

שמשון ליבמן, מי שעמד בראש המטה שפעל לשחרורו של גלעד שליט, מצטרף למאמץ לשחרור פולארד וקורא לחתום על המכתב לנשיא ארה"ב, שקורא לשחרורו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמשון ליבמן, מי שעמד בראש המטה לשחרורו של גלעד שליט משבי החמאס, מצטרף – לקראת ביקור אובמה בארץ – לקריאת הוועד להשבת יונתן פולארד הביתה וקורא לחתום על העצומה שנפתחה לצורך הזה.

"זה מכבר אני בקשר עם מטה המאבק למען שחרורו של פולארד, הנמק בכלא האמריקאי שנים רבות", כתב ליבמן בעמוד הפייסבוק שלו. "לאורך הדרך גרסתי, שכל העשייה צריכה להיעשות בתוך ארה"ב, בקרב הקהילה היהודית וכל מקורבינו, שיכולים להשפיע על הממשל. בארצנו הקטנטונת, השפעתנו מוגבלת.

הקמפיין למען שחרור פולארד (צילום: ויקימדיה)
הקמפיין למען שחרור פולארד (צילום: ויקימדיה)

"עתה, משהזדמן לנו ביקורו של הנשיא אובמה בארץ, נכון הוא להצטרף לעבודת המטה בארץ, ולנסות להשמיע קול… לפחות ישמע בחוצות העיר, עת יחלוף הנשיא הידיד על פנינו".

עד כה חתמו על המכתב למעלה מ-30,000 אזרחים וביניהם הנשיא לשעבר יצחק נבון, חתני פרס, א.ב. יהושע, אהרון אפלפלד ועוד.

וזה נוסח המכתב האזרחי למען שחרור פולארד:

"אנו, אזרחי ישראל שמחים ונרגשים לקראת ביקורך במדינתנו.

"בשעה זו של תקווה ופתיחת דף חדש אנו מבקשים לפנות אליך בנושא הכואב לכל אחד ואחת מאתנו.

"נשיא מדינתנו, שמעון פרס וראש ממשלתנו בנימין נתניהו פנו אליך באופן רשמי בשם כל אזרחי ישראל בבקשה כי תשחרר את ג'ונתן פולארד.

"ג'ונתן פולארד ריצה כבר קרוב ל-28 שנה בכלא, בעוד שבועות ספורים ימלאו 10,000 ימים למאסרו. ממשלת ישראל ויהונתן עצמו הביעו חרטה כנה ועמוקה על הפרת החוק האמריקני. הלקח נלמד ונצרב, נצרב היטב…

"אנו מלאי הערכה למזכירי המדינה קיסינג'ר ושולץ ולבכירים האמריקנים הרבים שקראו לשחרורו של ג'ונתן בשל עונשו חסר התקדים. מצבו הבריאותי הרופף מוסיף דחיפות רבה לפניותיהם.

"אולם בעיתוי מיוחד זה אנו מבקשים לפנות אליך דווקא כאזרחים פשוטים, בפנייה מעומק ליבנו. אנו מקווים שתמצא לנכון לנצל הזדמנות זו בכדי להשיב בחיוב לפניות הרבות לשחרורו של פולארד. כולל פניותיהם של נשיא המדינה פרס וראש הממשלה נתניהו אשר פנו אליך בשם כולנו.

"כבוד הנשיא, כמי שמסמל את ערכי החמלה, האנושיות והתקווה שארה"ב וישראל כל כך דוגלות בהם – אנא, קצוב את עונשו של פולארד ותן לו לרצות את שארית ימיו כאדם חופשי. אנא, בוא לישראל עם הבשורה שהפרשה הטראגית והכואבת הזו נמצאת מאחורינו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן