Skip to content

ועדת המשנה למודיעין תחקור את פרשת האסיר בן זיגייר

הוועדה, שדיוניה נשארים חסויים ואינם מודלפים לתקשורת, היא הגוף הבלתי תלוי הראשון בישראל שהחליט לחקור את הפרשה. הוועדה החליטה "קיום בדיקה אינטנסיבית של מכלול ההיבטים בפרשת העצור שנמצא מת בתאו בדצמבר 2010"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד הדרישות להקמת ועדת חקירה ממלכתית או לחקירה בלתי תלויה, מועלות בימים אלה, הראשונים לעשות מעשה היו חברי ועדת המשנה למודיעין בוועדת החוץ והבטחון.

ועדת המשנה היא גוף הראשון בישראל שלקח על עצמו לבדוק את פרשת האסיר בן זיגייר מתחילתה ועד סופה. בהודעה שפורסמה ע"י ועדת החוץ והביטחון נאמר כי הוועדה החליטה על "קיום בדיקה אינטנסיבית של מכלול ההיבטים, בפרשת העצור שנמצא מת בתאו בדצמבר 2010".

ועדת המשנה למודיעין היא פורום נוח לקיום בדיקה מן הסוג הזה, משום שבניגוד למליאת ועדת החוץ והביטחון, משם דולפים תכני הדיונים – אין הדלפות מוועדות המשנה.

דרישות לקיום חקירה בלתי תלויה הושמעו בימים האחרונים מצד גורמים שונים. חבר הכנסת אורי אריאל מהבית היהודי דרש היום להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת האסיר זיגייר. ח"כ אריאל, שהיה בקדנציה הקודמת יושב ראש הוועדה לביקורת המדינה, פנה במכתבים ליושב ראש הכנסת הזמני, חבר הכנסת בנימין פואד בן אליעזר, וליושב ראש הוועדה המסדרת, חבר הכנסת זאב אלקין, בדרישה לאפשר לו להתמנות ליושב ראש זמני של הוועדה לביקורת המדינה. זאת, במטרה להקים הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת האסיר X. "הכנסת צריכה לומר את דברה ולהקים וועדת בדיקה ממלכתית. זה יעשה טוב למדינת ישראל", אמר ח"כ אורי אריאל.

גם חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה, דרש אתמול להקים ועדת חקירה בלתי תלויה שתדון בפרשה. כבל, שנחשף לפרשה עוד לפני שנתיים וזרועות הביטחון התחמקו מלתת תשובות לשאלותיו, אמר: " אין לי צל של ספק שהיא צריכה להיחקר ולהיבדק על ידי גורם חיצוני בלתי תלוי משום שאסור בשום פנים ואופן שתתקבע בחברה הישראלית ובוודאי לא בקרב לא מעט אנשים הגיוניים מן הישוב שהמערכת עושה מעשים חמורים שיכולה להגיע עד העלמת אנשים, כשהסיפור הזה מעיד על הכלל ואינו יוצא דופן.

"חשוב לי להדגיש שככל שהשנים חולפות ואני נחשף למידע אם כחייל ואם כחבר בועדת החוץ והביטחון ובעיקר בוועדות המשנה הסגורות שלה האמון שלי במערכות אלה הולך ונסדק עד שהוא מחשב להישבר. אין ספק שחשיפה של פרטים מהפרשה לא הקלו על תחושותיי ובמידה רבה רק הרחיבו את הסדק", אמר כבל.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן