Skip to content

התנדבו לפרויקט טיולי הג'יפים של תנועת גיבורים קטנים

איגוד המוסכים מסייע לעמותת "גיבורים קטנים" לגייס ג'יפאים לאחד הפרויקטים האהובים ביותר על הילדים המטופלים במסגרתה - טיולי ג'יפים לילדי בתי הספר של החינוך המיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"גיבורים קטנים" היא עמותה חברתית הפועלת משנת 2001. זו תנועה חברתית המבוססת כולה על פעילות התנדבותית (ללא שכר) בקרב ילדי החינוך המיוחד הסובלים מפיגור שכלי, קרי: ילדים מיוחדים. מתלמידים קטנים ועד בוגרים בגיל 21. התנועה פועלת בפריסה ארצית מבאר שבע ועד קריית שמונה.

מטרות העמותה הן לקרב בין ילדים "רגילים" לילדים המיוחדים, להעניק לילדים המיוחדים מסגרת תומכת ומהנה, להכשיר את הילדים המיוחדים לחיים עצמאיים לאחר סיום הלימודים בבית הספר.

העמותה פועלת בקרב בתי ספר המיוחדים, מלווה את הפעילות בבתי הספר במהלך כל השנה וכן עורכת באופן סדיר פעילויות שנתיות בבתי הספר. במסגרת הפעילויות השוטפות, "גיבורים קטנים" יוזמת במשך השנה טיולי ג'יפים לילדי בתי הספר של החינוך המיוחד שבהם היא פועלת – מקריית שמונה ועד באר שבע.

לאחרונה יצר איגוד המוסכים קשר עם יו"ר העמותה, דדו צורי, שבעצמו מנהל מוסך. לאחר שהבינו באיגוד את הצורך של העמותה בג'יפאים מתנדבים נוספים ובמובילי טיולי ג'יפים, פנו בהנהלת האיגוד בקריאה נרחבת לכל חברי האיגוד, איגודים ארגונים נוספים ונותני שירותים למוסכים בבקשה להתגייס לטובת הפרויקט שמעניק לילדים רגעי אושר שנותנים להם כוח להתמודדות.

לדברי אריה אשד, מנכ"ל איגוד המוסכים: "'גיבורים קטנים' נותנת אושר גדול לילדים, אך לא פחות למתנדבים. החלטנו לעזור לעמותה דווקא בנושא זה מטעם הקרבה הטבעית של בעלי המוסכים לתחום הרכב. אני בטוח שבקרב בעלי המוסכים ועובדיהם יש לא מעט ג'יפאים ואני בטוח שחלק גדול מהם יסכימו להתנדב למען המטרה החשובה הזאת. קצת לצאת מהבעיות השגרתיות הכרוכות בעבודה היומיומית במוסך ולקבל פרופורציות".

יו"ר העמותה דדו צורי אמר כי: "הוא מודה לאיגוד המוסכים על שהפיץ את הדברים בפלטפורמה כל כך רחבה וכבר הגיעו בעקבות הקריאה הזאת בקשות רבות של ג'יפאים להתנדב לפרויקט. היתרון הוא", הוסיף צורי בחיוך – "שעם המוסכניקים, אין מצב שנתקע בדרך… עם זאת, אנו עדיין זקוקים למתנדבים ונשמח לכל סיוע נוסף"

טיולי הג'יפים מתחילים בהתארגנות בביה"ס שם מתבצע הרישום, תדרוך לג'יפאים, קליטת הילדים והמלווים בכל הג'יפים. מבית הספר יוצאת שיירה לנקודת תחילת מסלול.

כל טיול מתחיל בנסיעת שטח באזור רלוונטי (על פי מיקום בית הספר) ואחר כך מוקמת נקודת פריסה בשטח, להתרעננות, כיבוד, שירה וריקודים עם ילדי בית הספר – חוויה מרגשת בפני עצמה. הטיולים נערכים בימי שישי בבוקר ואורכם כחמש שעות. בכל ג'יפ מתלווה לילדים נציג מוסמך מטעם בית ספר.

לנוכח התרחבות התנועה, יצאו איגוד המוסכים והעמותה בקריאה לציבור כדי להגדיל את מעגל המתנדבים והמובילים לאורך כל השנה.

תוכנית העבודה השנתית מפורסמת באתר התנועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן