Skip to content

בוטלה טיסה יומית אחת של חברת איבריה בנתב"ג

הביטול הוא בעקבות שביתה חלקית של איגודי העובדים באיבריה. החברה ממשיכה להפעיל טיסה יומית אחת מישראל למדריד. כל הטיסות ארוכות הטווח של החברה פועלות כסדרן. לנוסעים נמצאו פתרונות חלופיים. שרת התחבורה הספרדית: מכה לכלכלה הספרדית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איגודי העובדים של חברת איבריה, פתחו היום בשביתה חלקית של חמישה ימים, שתמשך עד יום שישי השבוע (כולל), בגלל כוונת הנהלת החברה לפטר כ-3,500 עובדים. בעקבות כך בוטלה טיסה יומית אחת, של החברה מישראל למדריד ונותרה טיסה יומית אחת. כלומר, השבוע יתבטלו חמש טיסות איבריה למדריד. "לכל הנוסעים שהיו מיועדים לטוס בטיסות היומיות שבוטלו נמצאו פתרונות חלופיים", אומרת יעל קטן המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס ואיבריה בישראל.

שביתות חלקיות בכמה פעימות

איבריה. שביתה חלקית למניעת פיטורים. צילום: איבריה
איבריה. שביתה חלקית למניעת פיטורים. צילום: איבריה

בתחילת החודש הודיעו איגודי העובדים של צוותי האוויר והקרקע של איבריה, כי בעקבות כישלון השיחות עם הנהלת החברה, למניעת פיטוריהם של כ-3,800 עובדים (שבינתיים ירד מספרם ל-3,200- 3,500 עובדים), בכוונתם לצאת לשביתות חלקיות, בכמה פעימות. הם גם מסרו אז את התאריכים של שתי פעימות: השבתת טיסות בין 18 בפברואר לבין 22 בפברואר (כולל) והשבתת טיסות בין 4 במרץ לבין 8 במרץ. היום הם פתחו בשביתה של הפעימה הראשונה.

מה בוטל ומה מופעל

מבדיקה מתברר, כי עובדי איבריה שובתים חלקית. הם ממשיכים להפעיל את כל הטיסות ארוכות הטווח, מפעילים חלקית את הטיסות לטווחים הבינוניים ומפסיקים לגמרי את הטיסות האירופיות והטיסות הפנים ארציות בספרד. איבריה מפעילה בימים רגילים מישראל שתי טיסות ביום למדריד. החברה נחשבת לחברת תעופה מעודפת עבור הישראלים הרבים הטסים לדרום אמריקה.

במסגרת השביתה החלקית בוטלה בישראל טיסה יומית אחת והחברה ממשיכה להפעילה טיסה אחת בכל יום למדריד. כלומר, בוטלו השבוע חמש טיסות של החברה למדריד. לדברי יעל קטן "לכל הנוסעים שהיו מיועדים לטוס בטיסות היומיות שבוטלו נמצאו פתרונות חלופיים".

חברות נוספות נפגעות

על פי סוכנויות הידיעות תגרום השביתה החלקית לביטולים של כ-415 טיסות איבריה והיא תעלה לחברה כמה מיליוני אירו ביום. אבל היות ואיבריה מספקת שירותי קרקע בנמלי התעופה בספרד לחברות תעופה אחרות, גורמת השביתה החלקית לביטול של כ-1,200 טיסות בחברות התעופה האחרות. מאיבריה נמסר, כי כ-70 אלף נוסעים יפגעו מהשביתה החלקית הנוכחית.

פגיעה בכלכלה הספרדית

שרת התחבורה הספרדית. ניסיון התדברות נכשל
שרת התחבורה הספרדית. ניסיון התדברות נכשל

אנה פאסטור (Ana Pastor) שרת התחבורה הספרדית, התחננה בשבוע שעבר בפני איגודי העובדים של איבריה לחתום על עסקה מוסכמת שתמנע את השביתה. היא הזהירה שנזקי השביתה יפגעו בכלכלה הספרדית, הסובלת מקשיים קשים מאוד. "אנחנו לא יכולים להרשות לספרד להפסיד 10 מיליון יורו ביום בגלל המכה הזאת. זה יפגע בכולנו", ציינה.

התיירות מהווה כ-11% מתפוקת הכלכלה הספרדית והיא אחת ממגזרי הצמיחה הבודדים במדינה הנתונה במיתון ממושך, שהעלה את שיעור האבטלה ליותר מ-26%.

איבריה הספרדית מוזגה לפני שנתיים עם בריטיש איירוייס הבריטית. בכך נוצרה חברת תעופה גדולה מאוד, המתחרה מול שתי חברות אירופיות גדולות אחרות – אייר פראנס קלמ ולופטהנזה עם כל החברות שרכשה. צי המטוסים של איבריה מונה יותר מ-100 מטוסי איירבאס והיא חברה בברית התעופה OneWorld.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן