Skip to content

וינשטיין למשטרה: לבדוק את פרשת גדעון סער

בעקבות פניה של התנועה לאיכות השלטון, הורה היום היועמ"ש לבדוק את פרשת המכתב שנשלח לחברי הליכוד וללשכת ראש הממשלה, ובו טענות לכאורה להתנהגות לא הולמת של שר החינוך. מקורבי השר טוענים כי המכתב מזויף ונועד לפגוע במינוי סער לתפקיד שר בממשלה הבאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה היום (שני) לבצע בדיקה בעקבות פנייה שהגישה התנועה לאיכות השלטון. באחרונה הופץ בין חברי מרכז הליכוד מכתב ובו טענות לכאורה להתנהגות מינית לא הולמת של שר החינוך גדעון סער בהקשר ליחסיו עם עובדת הכפופה לו. נודע כי מדובר בבדיקה ראשונית בלבד וטרם התקבלה החלטה אם יש מקום לפתוח בחקירה בנושא.

לפני כשבוע חשף העיתון גלובס את סיפור המכתב והבוקר (שני) פנתה התנועה לאיכות השלטון במכתב רשמי ליועץ המשפטי ולמפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו,  וביקשה לבצע בירור מהיר ואם יש אמת במכתב או שמדובר בפרסום שנועד לפגוע בשר. 

סער (צילום: ציפי מנשה)
עלילה או ניצול? סער (צילום: ציפי מנשה)

"לאחרונה הגיע למשרדי התנועה לאיכות השלטון מכתב אנונימי, המפרט שורת תלונות נגד סער", נכתב בפנייה. "נוכח הטענות החמורות העולות במכתב, דורשת עתה התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לתוכן המכתב, ובפרט בנוגע לשאלת אמיתותו ונסיבות כתיבתו, זאת מאחר שמדובר באישיות ציבורית כה בכירה: אין כלל ספק שאין להותיר חשדות או האשמות שכאלה לנסר בחללו של עולם, ויש לחקור אותן עד תום ולהוציא את האמת לאור".  

על המסמך שנשלח לחברי הליכוד, שהגיע גם לידי לשכת ראש הממשלה, חתומה בראשי תיבות מ.כ.  כביכול היועצת הפוליטית של סער. זו הכחישה מכל וכל שיש לה יד בדבר או שהמסמך נכתב מטעמה.  עוד נודע, כי מקורבים לגדעון סער אספו מחברי הליכוד את כל העותקים של המסמך שנמצאו.

בתנועה לאיכות השלטון הסבירו כי הבדיקה היא מחויבת המציאות כי "דברים אלה מקבלים חיזוק נוכח פרשת הרפז והחשש כי כתיבת מכתבים מזויפים הפכה להיות כלי לגיטימי לסגירת חשבונות עם יריבים פוליטיים או אחרים. תופעה, שככל שאכן התרחשה גם כאן, צריכה להיות מטופלת במלוא החומרה, למען ביעורה ומיגורה מן השורש". החקירה  עליה הורה היועץ המשפטי אינה חקירה באזהרה. מדובר בבדיקת הנושא שבעקבותיה יוחלט אם לפתוח בחקירה פלילית רשמית אם לאו.

ממשרד המשפטים נמסר, כי "בעקבות פנייה שהגיעה ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה, שעסקה במכתב שהעלה טענות נגד השר גדעון סער, שהופץ לגורמים רבים ושעלו ספקות לגבי אמינותו, הורה היועמ"ש בשבוע שעבר, לאחר היוועצות, לקיים בדיקה ראשונית של המכתב, לרבות שאלת אמיתותו ונסיבות כתיבתו באמצעות משטרת ישראל. בדיקה זו טרם נסתיימה". דובר משרד המשפטים מבקש לציין כי "בניגוד לפרסומים, היועץ המשפטי לא נדרש ולא התבקש להידרש לסוגיית מינויו של מר סער לתפקיד שר בממשלה הבאה".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן