Skip to content

סוכל ניסיון הברחת סיגריות בלב ים

שווי הסיגריות שנתפסו כ-8 מיליוני שקלים. כוחות שיטור ימי ומכס, בשיתוף חיל הים, עצרו את הספינות. רשות המסים מעריכה: בעקבות סגירת הגבול עם מצרים, יתגברו ניסיונות ההברחה של סיגריות דרך הים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפנות בוקר ביום שישי שחלף סוכל בלב ים ניסיון הברחה ענקי של סיגריות מקפריסין לישראל, בשווי של 8 מיליוני שקל. כוחות שיטור ימי של מחוז חוף ומחוז תל אביב, בשיתוף עם חיל הים וצוותי המכס עצרו שתי ספינות דייגים גדולות, שהיו בדרכן מקפריסין לחופי ישראל, אשר הכילו כמות עצומה של סיגריות.

נחשף נתיב הברחה

חלק מהשלל שנתפס. צילום: משטרת ישראל
חלק מהשלל שנתפס (צילום: משטרת ישראל)

משרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף מכס מרכז מנהלים את החקירה, שחושפת נתיב הברחה ימי של סיגריות מקפריסין לישראל, תוך שימוש בספינות דיג לצורכי הסוואה.

רשות המסים מעריכה, כי בעקבות סגירת הגבול עם מצרים, יתגברו ניסיונות ההברחה של סיגריות דרך הים, תופעה שהייתה מוכרת בעבר. הערכה זו מבוססת, בין השאר, על סוגי הסיגריות שנתפסו כעת, הזהות לסיגריות שנתפסו בעבר, בעת סיכול ניסיונות הברחה דרך גבול מצרים.

חיל הים זיהה

מול חופי חדרה, זיהה חיל הים שתי ספינות שהיעד שלהן הוא נמל אשדוד. מידע על כך הועבר ליחידת השיטור הימי של משטרת ישראל ולמכס מרכז. ובעקבות מידע מודיעיני שהיה בידיה של משטרה, התחקו ספינות שיטור אחר הספינות החשודות. נוצר מגע והספינות עוכבו והובלו למרינה בהרצליה, לצורך בידוק בחשד להברחת סיגריות.

השקים הוסתרו בירכתי הספינה

בחיפוש בספינת חטיבת גולני שבוצע על ידי רשות המסים נמצאו 757 קרטונים של סיגריות מסוגים שונים, עטופים בניילון שחור שהוסתרו בתוך תאים בירכתי הספינה, שנבנו במיוחד בעת שהיית הספינה בקפריסין. לאחר החיפוש הושטו הספינות לנמל אשדוד ונתפסו על ידי המכס.

מדובר בפרשה נרחבת ומסועפת של חשד להברחת סיגריות לישראל, בהיקף של 316,250 חפיסות, והנאמדת בשווי של כ- 8 מיליוני שקלים.

החשודים נעצרו

החשודים בניסיון ההברחה, יוסי גל מקרית ים, סקיפר ספינת חטיבת גולני ואיגור אוחרימנקו מאשקלון, סקיפר ספינה סמיון 1, נעצרו ביום שישי בבית משפט השלום בירושלים עד להיום. חיים אזולאי מאשדוד, בנו של בעל חברת בר ספנות (שבבעלותה הספינות), המנהל הטכני והלוגיסטי של החברה והאיש הנותן הוראות לסקיפרים, נשלח למעצר בית למשך 48 שעות.

כמצוין בבקשה למעצר ושחרור בערובה, שהוגשה היום (יום ב') לבית המשפט על ידי משרד חקירות מע"מ ומכס ירושלים, מעידים ממצאי החקירה על אופן בניית תאי ההברחה בקפריסין, כמו גם את ההסתרה בספינה. החשודים שוחררו בערבות עם צווים לעיכוב יציאה מהארץ.

חקירת רשות המסים נמצאת בעיצומה, נחקרו מעורבים נוספים שפעלו במסגרת ההברחה ועדותם מחזקת את החשדות כלפי בעלי חברת בר ספנות, כאחראים לביצוע ההברחה שנחשפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן