Skip to content

מינהל המקרקעין נגד המועצה הדתית יהוד

במינהל מקרקעי ישראל טוענים כי המועצה הדתית של יהוד פלשה לקרקע בבעלות המדינה לשם חפירת קברים בניגוד לחוק: "פרשת בית הקברות ביהוד היא פרק עגום ביחסי הרשויות בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מינהל מקרקעי ישראל נגד המועצה הדתית יהוד: "מפקחי מינהל מקרקעי ישראל פינו השבוע פלישה של המועצה הדתית יהוד לשטח שגודלו כדונם, קרקע חקלאית בבעלות המדינה. עובדי המועצה הדתית יצקו בשטח, הצמוד לבית העלמין מדרום ליהוד, יציקות בטון המהוות בסיס עתידי לקבורה, ובכך ניסו למעשה "להרחיב" את בית העלמין על חשבון אדמה חקלאית בניהול המינהל – ללא אישור ובניגוד לחוק". כך נמסר היום ממנהל המקרקעין.

בורות קבורה ביהוד (צילום: דוברות מנהל מקרקעי ישראל)

לדברי דובר המינהל הפרשה החלה לפני כשלושה חודשים, כאשר מפקחי מינהל מקרקעי ישראל גילו את הפלישה לאדמות המדינה במסגרת פעילויות לאיתור עבירות קרקע. בראשית דצמבר 2012 נמסר לראש המועצה הדתית יהוד, מר זקי וג'ימה, צו סילוק המורה למועצה הדתית לפנות את השטח ולהחזירו למינהל – אך המועצה לא נענתה לצו.

ראש המועצה הדתית, זקי וגימה

וג'ימה משתומם: "השטח נמצא ברשות המועצה הדתית כבר חמישים שנה ומגודר ונעול עם שערים. אכן החלנו לבנות אחוזות קבר אבל לפני שלושה חודשים, כשהודיעו לנו שהדבר בניגוד לחוק, הפסקנו מיד את העבודות וכיום אנו יחד עם המועצה המקומית פועלים במישור המשפטי ומקוים להגיע להסדר העניין עם המינהל".

במינהל מספרים אחרת: "השבוע מימשו מפקחי המינהל את צו הסילוק בליווי כוחות משטרה. המפקחים הרסו את יציקות הבסיס וגידרו את השטח במטרה למנוע פלישה חוזרת, כשהם מחזירים בכך את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי", כך המנהל. "פרשת בית הקברות ביהוד היא פרק עגום ביחסי הרשויות בישראל." אומר ישראל סקופ, ראש החטיבה לשמירת הקרקע במינהל מקרקעי ישראל. "העובדה היא שראש המועצה הדתית קיבל לידיו צו סילוק ובוחר להתעלם ממנו. לולא האיתור המהיר של הפלישה מצד מפקחי המינהל יכולנו היום להגיע למצב שבו חס וחלילה הקברים כבר היו בשימוש, ואז כל הפרשה הזאת היתה מסובכת וכואבת הרבה יותר".

במינהל מקרקעי ישראל מתכננים כעת לפתוח בהליך משפטי נגד המועצה הדתית יהוד, שבו תיתבע המועצה  "להחזר הוצאות הפינוי שנגרמו למינהל בעקבות הסגת הגבול, הכוללות את הוצאות הפעלת הציוד ההנדסי, עלויות כוח האדם ועוד. כמו כן יתבע המינהל את החזר דמי השימוש העונתיים של השימוש הקרקע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן