Skip to content

מועמד השמאל על מרין לה פן: "חצי מטורללת"

מועמד חזית השמאל, ז'אן לוק מלנשו, ומועמד החזית הלאומית, מרין לה פן, מנהלים מלחמה מילולית בדרך לקלפיות. לה פן בתגובה: "עצוב לראות מועמד שמתיימר לייצג את העובדים וכל כך מעט מהם מתכוונים להצביע לו" מאת: עמית מנדלזון (מארסיי) מערכת הבחירות המתלהטת מנפיקה לצרפתים עוד ועוד סיפורים מרתקים, עסיסיים ומשעשעים גם יחד. דומה כי הראשון שאיבד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועמד חזית השמאל, ז'אן לוק מלנשו, ומועמד החזית הלאומית, מרין לה פן, מנהלים מלחמה מילולית בדרך לקלפיות. לה פן בתגובה: "עצוב לראות מועמד שמתיימר לייצג את העובדים וכל כך מעט מהם מתכוונים להצביע לו"

מאת: עמית מנדלזון (מארסיי)

חצי מטורללת? מרין לי פן

מערכת הבחירות המתלהטת מנפיקה לצרפתים עוד ועוד סיפורים מרתקים, עסיסיים ומשעשעים גם יחד. דומה כי הראשון שאיבד את עשתונותיו הוא דווקא מי שאין לו מה להפסיד.

מדובר בז'אן לוק מלנשו, מועמד חזית השמאל לבחירות לנשיאות, שנכון להיום הסקרים מנבאים לו ארבעה אחוזי תמיכה בלבד. מלנשו, פוליטיקאי עם מוניטין של פה גדול שלפעמים מדבר יותר מהר מכפי שהוא חושב, מתמקד בשנים האחרונות בחילופי עלבונות מול העיתונות. כשהתקשורת כועסת על פוליטיקאי, הוא צריך לצאת בהכרזות קיצוניות למדי כדי לזכות בחשיפה. הפעם הוא החליט לתקוף בכל הכוח את מרין לה פן, מנהיגת החזית הלאומית שבימין הקיצוני. איך עושים את זה? מכריזים שלה פן היא "חצי מטורללת".

לה פן נחשבת לפוליטיקאית קצת יותר פופולארית ממלנשו. הסקרים מנבאים לה  22% תמיכה בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות ואפשרות סבירה להתמודד בסיבוב השני נגד הסוציאליסט פרנסואה הולנד. היא לא נשארה חייבת ולמשמע הצהרותיו של מלנשו סנטה בו באומרה כי איבד את עצביו. אחר כך הוסיפה, בתערובת של לגלוג ורחמים: "אני מבינה, וזה עצוב מאוד, לראות מועמד שאמור לייצג את העובדים וכל כך מעט מהם מתכוונים להצביע לו".

העובדים אינם תומכים? ז'אן לוק מלנשו

חזית השמאל של מלנשו, המורכבת מקואליציה של המפלגה הקומוניסטית ומפלגת השמאל, עושה מאמצים לגרוף יותר קולות העובדים – ועד כה, לא בהצלחה מרובה.כדי לבדל את עצמו בתוך השמאל הצרפתי, תקף מלנשו את פרנסואה הולנד, לאחר שזה האחרון נבחר כמועמד הסוציאליסטים לנשיאות. הוא נשא נאום שכותרתו "אל תצביעו לפלגות שנאה", ובו לעג להולנד וכינה אותו "רב חובל של סירת דוושות" (אותה סירת פדאלים המוכרת כל כך מביקור בחופים נופש ובאגמי רחצה). במלים אחרות, מלנשו סבור שבין הולנד ובין מנהיגות אין דבר וחצי דבר. הולנד, מצידו, מעדיף שלא להתנצח איתו. לסוציאליסטים יש הרבה יותר מה להפסיד בעמות כזה מאשר למלנשו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן