Skip to content

פלסטינים הפגינו והתפרעו ליד כלא עופר

המפגינים קראו לשחרר את שובתי הרעב ולהיענות לדרישות האסירים הכלואים. הם יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה וצה"ל השיב בירי כדורי גומי ורימוני גז. מצה"ל נמסר על ארבעה פצועים קל בקרב המתפרעים. הפלסטינים מדווחים על 18. עיתונאים שנכחו במקום טענו כי פצצות עשן נורו לעברם כדי להפריע להם לצלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמאה וחמישים מפגינים פלסטינים התעמתו היום עם כוחות צה"ל ליד כלא עופר הסמוך לרמאללה. המפגינים התפרעו, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. כוח צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות הכוללים ירי רימוני גז וירי כדורי גומי. ארבעה פלסטינים נפצעו קל. הפלסטינים טוענים כי אחד המפגינים נפגע בראשו מכדור גומי ובצה"ל מוסרים כי הטענה תיבדק.

כ-500 אסירים ביטחוניים פלסטינים השוהים בתי כלא ישראלי, אשל, ורמון, החזירו הבוקר את ארוחת הבוקר שלהם ופתחו בשביתת רעב של יום אחד. האסירים הודיעו כי השביתה מבטאת תמיכה בארבעת שובתי הרעב הפלסטינים הכלואים בישראל. הבוקר התאספו מפגינים ליד הכלא בתביעה לשחרר את האסירים, להקל את תנאי מחייתם של האסירים הפלסטינים ולהיענות לדרישותיהם של ארבעת האסירים שובתי הרעב. ההפגנה באה לדבריהם כאות הזדהות עם אחיהם בכלא.

ירי רימוני גז ליד כלא עופר בהפגנות הזדהות עם האסירים (צילום: PNN)
ירי רימוני גז ליד כלא עופר בהפגנת הזדהות עם האסירים (צילום: PNN)

במהרה גלשה ההפגנה לפסים אלימים שכללו כאמור ידויי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל.  לדברי הפלסטינים נפצעו לפחות 18 בני אדם כתוצאה מירי גז וכדורי הגומי.

חלק מהעיתונאים הזרים שנכחו במקום טענו כי צה"ל כיוון לעברם בכוונה את פצצות העשן, ככל הנראה כדי ליצור מסך עשן שיפריע להם לצלם. הפרות סדר נרשמו גם במקומות אחרים בגדה המערבית. מצה"ל נמסר כי הטענה בדבר ירי רימוני עשן לא מוכרת להם וכי הדבר ייבדק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן