Skip to content

רכבו של ראש עיריית חדרה הוצת ומחסני העירייה הועלו באש

מצלמות האבטחה ליד ביתו של חיים אביטן, ראש עיריית חדרה, תיעדו רוכב קטנוע נמלט מהמקום. במקביל הוצתו מחסני העירייה המכילים תפאורה של העדלאידע. אביטן משוכנע כי הדבר נגרם עקב מסע הסתה של האופוזיציה. המועצה בעיר פוזרה ואביטן הוא עתה ראש הוועדה הקרואה. המשטרה חוקרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכבו של ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, נשרף אמש (שלישי) כליל סמוך לביתו ברחוב השושנים שבשכונת בית אליעזר בעיר. צוות כיבוי אש שהוזעק למקום כיבה את מה שנותר מהרכב השרוף וקבעו כי יש חשד להצתה. מהמשטרה נמסר כי אופנוען תועד במצלמות האבטחה כשהוא נמלט רכוב על קטנוע. לפי החשד השליך החשוד בקבוק תבערה לעבר הרכב ונמלט. 

ראש העירייה, חיים אביטן (צילום: אלירן תבורי, ויקימדיה)
ראש העירייה, חיים אביטן (צילום: אלירן תבורי, ויקימדיה)

במקביל לכך עלו באש מחסני העירייה בהם אוחסנו תפאורות העדלאידע שאמורה להתקיים ביום שישי הקרוב בעיר. המשטרה בודקת אם יש קשר בין שתי השרפות. 

אמש, סמוך ל-23:15, הוצת רכב הסקודה שחנה מחוץ לבית ראש העירייה. אביטן שהה בזמן זה עם משפחתו בבית. לאחר שהבחין באש שאחזה ברכבו הוא הזעיק את המשטרה וכוחות מכבי האש. אלו הגיעו למקום, כיבו את השריפה ופתחו בחקירה. איש לא נפגע. בהמשך לכך החליטה המשטרה להצמיד לראש העירייה אבטחה עד שיתבררו נסיבות האירוע.

בעיריית חדרה סוערות הרוחות. אביטן מכהן כבר כתשע שנים כראש העירייה ונבחר לכך מטעם הליכוד. בשל חוסר יכולתו לגייס רוב במועצת העיר ובשל אופוזיציה חזקה ולעומתית, פוזרה מועצת העיר לפני כשלוש שנים בצו משרד הפנים ואביטן מונה לראש ועדה קרואה. אביטן טוען כי כי מתנהל נגדו בשנים אלו "מסע הסתה מטורף", שמתבסס בעיקרו על חברי אופוזיציה שמתוסכלים מפיזור המועצה. יחד עם זאת, הוא משוכנע כי הוא "אהוד ואהוב על ידי תושבי העיר וזה גורם להם, למתנגדים לי, להיות ממורמרים".

"רק בני בליעל מסוגלים לעשות מעשה נבלה כזה", אומר אביטן על שרפת המחסן שהכיל את התפאורה. "תלמידים מבתי ספר בעיר עמלו במשך חודשים על ההכנות לעדלאידע ואנשים באו ושרפו הכול". למרות זאת, הוא מבטיח, העדליידע תצא לדרך ותשמח את לבבות תושבי העיר.  

אביטן טוען, כי האכיפה שהפעיל נגד עסקים ומבנים שנבנו ללא היתר, יחד עם ההסתה נגדו, הביאה לפגיעה בו. יו"ר ועדת הביטחון בשלטון המקומי וראש מועצת בית אריה-עופרים, אבי נעים, אמר הבוקר: "לצערי הרב, דמם של ראשי הרשויות במדינת ישראל הפך הפקר. על המדינה להפנים כי ראשי הרשויות, נבחרי הציבור, הם אלה שנמצאים בחזית העשייה וההתמודדות עם אתגרי החברה הישראלית. על גורמי הממשל המרכזי לתת לראשי הרשויות את הכלים, המשאבים וההגנה לפעול בביטחון וללא מורא נגד גורמים קיצוניים ועבריינים המאיימים על אזרחי המדינה בסופו של דבר"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן