Skip to content

פעולה מהסרטים: יהלומים בשווי 50 מיליון דולר נשדדו בבריסל

היהלומים היו אמורים לעבור בטיסה מאובטחת מבלגיה לשווייץ. השודדים פרצו את גדר הביטחון, נסעו במכוניות ועליהם אורות משטרה כחולים, זינקו החוצה, איימו בנשק על הטייסים והמאבטחים, שדדו את המטען ונעלמו כלעומת שבאו. הכל, ללא ירייה אחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה נראה כמו אחד מאותם מבצעים נועזים נוסח "אושן 11" ודומיהם. שמונה שודדים רעולי פנים הצליחו לחדור דרך גדר הביטחון בנמל התעופה הבינלאומי של בריסל, הגיעו אל מסלול ההמראה וסילקו ממטוס שעמד להמריא לשווייץ מטען ובו יהלומים בשווי 60 מיליון דולר. כל זאת, ללא ירייה אחת. על כך מסרו שלטונות נמל התעופה בבלגיה.

נמל התעופה בבריסל (מקור יו טיוב)
החוטפים נעלמו לתוך החשיכה. נמל התעופה בבריסל (מקור יו טיוב)

"החבורה השתמשה בשתי מכוניות שחורות לביצוע השוד הנועז. אנשיה חטפו את אוצר היהלומים ופשוט נעלמו אל תוך החשיכה", סיפרה אניה ביכננס, דוברת התביעה של בריסל, "הם ניסו להתחזות לשוטרים. הבגדים שלבשו הזכירו מדי משטרה ועל גג שתי המכוניות היו אורות כחולים". מאוחר יותר בלילה גילתה המשטרה את אחד מכלי הרכב, לא הרחק משדה התעופה, כשהוא שרוף לחלוטין. 

קרולין דה וולף, ממרכז היהלומים העולמי באנטוורפן, העריכה את שווי היהלומים השדודים בחמישים מיליון דולר. "אנחנו מדברים על סכום אדיר", אמרה.

דוברת מטעם נמל התעופה מסרה כי השודדים יצרו פירצה בגדר הביטחון ונהגו את כלי הרכב שלהם אל עבר מטוס הנוסעים השווייצרי בו היה אמור להיות מועבר המטען. הם זינקו ממכוניותיהם, כיוונו את המקלעים שבידיהם אל הטייסים והמאבטחים שבמטוס ואז הוציאו את היהלומים מערימת התיקים והמזוודות. "מבלי שירו אפילו ירייה אחת, עלה בידם לנהוג את מכוניותיהם חזרה דרך הפירצה שבגדר וכל זאת תוך חמש דקות בלבד", אמרה

דובר נמל התעופה, יאן ואן דר קרוזה, לא היה מסוגל להסביר כיצד היה השטח שסביב המטען היקר פרוץ כל כך לפעולת השודדים. "אנחנו ממלאים אחר הכללים המחמירים ביותר", התגונן.

הטיסה שממנה נשדד המטען, שהייתה אמורה לצאת לציריך, בוטלה. חברת התעופה השווייצרית, הלווטיק איירווייס, סירבה להתייחס לאירוע והודיעה כי הוא נמצא בחקירה. מכל מקום, ביטוח מטענים שכאלה נחשב זול למדי, משום שהטיסות נחשבות בטוחות מאוד והעברה אווירית נחשבת לאמצעי התחבורה המוגן ביותר. בניגוד למכונית או למשאית, שודדי יהלומים כמעט ואינם יכולים להטות מטוס ממסלולו, וכשהוא על הקרקע הוא תמיד בתוך נמל תעופה ממוגן.

פיליפ באום, יועץ לאבטחה אווירית בבריטניה, אמר אתמול כי השוד מדאיג ביותר, לא משום שהגדר נפרצה אלא משום שתגובת שלטונות האבטחה לא הייתה מיידית ומהירה כמצופה. "זה מעלה את השאלות האם האזעקה פעלה במקומות הנכונים", אמר, "זה מעורר דאגה כאשר למישהו יש זמן לנהוג שתי מכוניות אל תוך שדה התעופה, לבצע שוד ולברוח במכוניות החוצה בלי שבכלל יבחינו בו. בזמן הזה הוא הרי גם נכנס אל תוך המטוס".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן