Skip to content

פער של 180% במחירי אוזני המן בישראל

סיירי המועצה לצרכנות מצאו פער של 180% בין אוזן ההמן הזולה ליקרה, בין הסניפים השונים בארץ של אותה הרשת, נמצאו פערים של למעלה מ-100%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיירת המועצה לצרכנות יצאו מספר ימים בסמוך לחג הפורים (בימים שני ושלישי השבוע) ,כדי לבדוק את מחיריהם של אוזני המן ברשתות השיווק. אוזני ההמן שנדגמו על-ידי הסיירים היו אוזני המן מהמאפיה במילוי שוקולד. תועדו מחיריהם של אזני המן ב-90 סניפים בכל רחבי הארץ, מקרית שמונה שבצפון ועד שדרות שבדרום (מסתבר, שגם בעוספיא ובדלית אל כרמל מוכרים אוזני המן לפורים). אופן הבדיקה היה לקחת אוזן המן הזולה והבסיסית, ואשר בה משתמשים לצריכה ביתית.

מהנתונים שנאספו ע"י סמ"ל (סיירת המועצה לצרכנות) עולים מספר ממצאים מעניינים:

  1. נמצא פער במחירי אוזני ההמן של כ-180% בין נקודת המכירה היקרה ביותר לנקודת המכירה הזולה ביותר. המחיר הזול שנמצא הןא 1.39שקל במגה בול שדרות ו"היפר כהן" נתיבות, לעומת המחיר היקר ביותר – 3.89 שקל ב"מיסטר זול", ברחוב ש"י עגנון בירושלים.
  2. נמצא פער במחיר הממוצע של אוזני ההמן בין הרשת היקרה ביותר לרשת הזולה ביותר. המחיר הזול שנמצא הוא 2.15 שקל ביינות ביתן, לעומת המחיר היקר ביותר – 3.03 שקל ברמי לוי.

להלן ההבדלים בין המחיר הממוצע ברשתות השונות:

הפערים במחירי אוזני המן בין הסניפים השונים של אותה רשת שיווק:

הכי זול

מחיר

הכי יקר

מחיר בשקל

פער באחוזים

שופרסל דיל

שופרסל דיל הרצל אשדוד

2.49

שופרסל דיל מודיעין

3.65

46.58

מגה בול

מגה בול שדרות

1.39

מגה בול אואזיס ר"ג

2.8

101.43

מגה בול תחנה מרכזית ת"א

 2.8

מגה בול רחובות

 2.8

מגה בול עפולה

 2.8

מגה בעיר

מגה בעיר אבן גבירול ת"א

2.7

מגה בעיר הרצוג י-ם

2.99

10.74

רמי לוי

רמי לוי נתניה

2.28

רמי לוי מודיעין

3.3

44.73

כך גם נמצאה נקודה מעניינת: שופרסל דיל וגם רמי לוי במודיעין שנמצאות באותו מתחם, הן היקרות ביותר בתוך התת-רשת שלהן מבין החנויות שנבדקו.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, קרא לציבור הצרכנים בתגובה לנתונים להשוות מחירים: "משנכנס אדר מרבין בשמחה, אך הפערים במחירים של אוזני המן מעיבים על השמחה. אני קורא לציבור הצרכנים להיעזר בנתונים ההשוואתיים במדור סמ"ל באתר המועצה לצרכנות ולהגדיל לעצמם את שמחת החג על-ידי הוזלת הקניות לקראתו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן