Skip to content

הגמרים האזוריים, או: שוב, הגנה נגד התקפה

הפטריוטס או הרייבנס, הג'ייאנטס או הפורטי ניינרס. רק שתיים יהיו בסופרבול. אלעד פרננדס יודע בדיוק מי, וגם מסמן את שחקני המפתח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפטריוטס או הרייבנס, הג'ייאנטס או הפורטי ניינרס. רק שתיים יהיו בסופרבול. אלעד פרננדס יודע בדיוק מי, וגם מסמן את שחקני המפתח  

מאת אלעד פרננדס

ניו-אינגלנד פטריוטס – בולטימור רייבנס, ראשון 22:00

הפטס טיאטאו בקלות את טים טיבו והברונקוס בתצוגת התקפה והגנה מצוינת. הפטס מדורגים במקום הלפני האחרון בהגנה נגד משחק המסירות, עם ממוצע ספיגה של 293 יארדים למשחק. אבל דווקא במשחק הפלייאוף מול הברונקס הם שידרגו את משחק ההגנה שלהם, ספגו רק 108 יארד באוויר ועצרו את דנבר על 10 נק'. האם התצוגה ההגנתית היוצאת מן הכלל של הפטס תימשך משחק נוסף מול הרייבנס?  מבחינה התקפית, ניו-אינגלנד היא קבוצה מעולה לאורך כל העונה, במיוחד במשחק באוויר – מקום שני בליגה. דנבר חטפו מהם 45 נק', ויהיה מעניין לראות איך ההגנה של הרייבנס תסתדר מולם. מדובר באחת ההגנות הטובות בעונה הסדירה – מקום רביעי באוויר ומקום שני על הקרקע! אל תזלזלו בצד ההתקפי של בולטימור. מדובר בהתקפה לא רעה, בייחוד על הקרקע, בהנהגתו של הרץ האחורי ריי רייס. אבל מה שהספיק ל"עורבים" מול יוסטון – הגנה משובחת ומשחק ריצה – עלול להיות מעט מדי מול ניו-אינגלנד. הרייבנס יהיו מוכרחים לקבל תפוקה התקפית משמעותית יותר מצד הק"ב ג'ו פלאקו והרסיברים שלו, אנקואן בולדווין ולי סמית.

פלאקו. לא יוכל לעשות זאת לבד (Saquan Stimpson)

מחבורת הק"ב המצטיינים של העונה – רוג'רס, בריס ובריידי – נשאר לעמוד רק האחרון. האם גם הוא יצטרף השבוע לעמיתיו שיושבים בבית?

כדאי לשים לב ל: טארל סאגס, הליינבקר האימתני של בולטימור, שאוהב לרסק קוטרבקים, ורוב גרונקוסקי, הטייט-אנד של ניו-אינגלנד ששבר העונה את שיא היארדים לשחקן בעמדתו. 

ההימור שלי: הפטס בשיניים.

סן פרנסיסקו 49 – ניו יורק ג'ייאנטס, בלילה שבין ראשון לשני, 01:30

נתחיל בג'איינטס, שבשבוע שעבר יצאו לגרין ביי ובעטו בתחת של הפקרס, וגם בתחת של לא מעט כתבים כולל החתום מעלה. בכל מקרה, השבוע הניו יורקים יוצאים למשחק חוץ קשה לא פחות מול הניינרס. איליי מאנינג, הק"ב של "הענקים" מוכיח בכל פעם מחדש שהוא נולד למשחקים ולרגעים גדולים. בשבוע שעבר מול גרין בי הוא ניפק משחק מצוין שכלל שלוש מסירות לטאצ'דון ובסך הכול 330 יארד של מסירות. מי שעוד כיכב לצדו בהתקפה היה הוויד רסיבר האקים ניקס, שכבש פעמיים ותפס את הכדור למרחק של 165 יארד. לניו יורק יש את משחק הריצה הגרוע בליגה, לכן אין טעם מבחינתם להרבות בכך, בייחוד לא כאשר ממול עומדת ההגנה הטובה בליגה מול משחק הריצה, זאת של הניינרס. בשבוע שעבר סיפקו סן פרנסיסקו וניו אורלינס את אחד ממשחקי הפלייאוף המרתקים בהיסטוריה של ה-NFL. בסיום הקרב, ידם של הניינרס היתה על העליונה בזכות טצ'דאון של אלכס סמית' לוורנון דיוויס תשע שניות לסיום!

בכלל, בדקות האחרונות של המשחק הוכיחו הניינרס שהם יודעים לשחק לא רק בהגנה אלא גם בהתקפה. אך האם זאת היתה הבלחה חד-פעמית והניינרס יחזרו לסורם וישחקו בצורה שבלונית? כדאי להם מאוד שלא. הם יהיו חייבים להתחיל לשחק יותר באוויר כיוון שההגנה של הג'ייאנטס לא ממש מצטיינת בכך. בניצחון בגרין בי "הצליחה" הגנת ניו יורק לספוג 241 יארדים באוויר, וזה עוד אחרי לא מעט טעויות של התקפת הפאקרס…

 עם הביטחון שצבר אלכס סמית' בסיום המשחק של מול הסיינטס, משחק מסירות של ה-49 בהחלט אפשרי. הג'ייאנטס מצדם צריכים להמשיך במה שהביא אותם עד הלום, הגנה מצוינת של האופנסיב ליין על איליי מאנינג, מה שנתן לו זמן רב למצוא את הרסיברים שלו. הבעיה היא שזה בכלל לא יהיה פשוט מול סן פרנסיסקו.

שימו לב ל: דשון גולדסון, הסייפטי של הניינרס. בשבוע שעבר היתה לו חטיפת כדור מהממת שכללה החזרת הכדור עמוק לשטח של הסיינטס. חיים קשים הולכים להיות לרסיברים של ניו יורק. אילי מאנינגכן זה הכי קלישאתי ופשוט להתרכז בק"ב, אבל מה לעשות, לבחור יש קשיחות מנטלית ויכולת מסירה מדהימה. 

קלישאה קלישאה, אבל לכו תתווכחו עם זה

ההימור שלי: אחרי 18 שנים של היעדרות, הגיע הזמן שהניינרס יחזרו לסופרבול. 

שידורים ישירים בערוצים: ספורט 5+ לייב, FOX SPORTS, ESPN, METV

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן