Skip to content

החמאס: משלחת ישראלית נפגשה השבוע עם נציגינו בקהיר

מקורות בחמאס טוענים כי משלחת ישראלית ביקרה השבוע בקהיר ונפגשה עם נציגים מטעם החמאס כשתוכן השיחות עסק בסידורי הביטחון ברצועה מול ישראל. במקביל פורסם במצרים כי משלחת ישראלית נפגשה בקהיר עם ראש המודיעין המצרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נציגים ישראלים נפגשו השבוע פעמיים בקהיר עם נציגי החמאס לשיחות על סידורי הביטחון והתפעול השוטף ברצועת עזה. כך טוענים היום (רביעי) מקורות בכירים בחמאס. לדבריהם, השיחות נמשכות כבר זמן מה באופן ישיר בין נציגי החמאס לישראל וכביכול עוסקות בעניניי זכויות אדם תחת המטריה המצרית, אבל תוכנן הממשי נסוב על סידורי הביטחון בין הצדדים.

מעבר כיסופים בין רצועת עזה לישראל (צילום: סוכנות מען)
יש סידורי ביטחון. מעבר כיסופים בין רצועת עזה לישראל, מהצד של עזה (צילום: סוכנות מען)

מקורות נוספים במצרים אשרו היום כי משלחת ישראלית ערכה ביקור קצר בקהיר ונפגשה עם ראש המודיעין המצרי, גנראל ראפת שחאתה. על פי אותם גורמים, אנשי המשלחת פגשו את ראש המודיעין ביום ראשון השבוע, ושוחחו עמו על אבטחת הגבול בין ישראל למצרים ועל ביסוס הסכם הרגיעה בין ישראל לפלסטינים. לדבריהם, הפגישה עסקה גם במעצרו של הישראלי, אנדרי פשניצ'קוב,  שנידון לפני שבוע לשנתיים מאסר בגין הסתננות בלתי חוקית למצרים.

לאחר ביקורה של המשלחת הישראלית בקהיר, צפויה משלחת ביטחונית מצרית לערוך ביקור מקביל בישראל. על הפרק: עתידה של רצועת עזה והסכם הרגיעה בין חמאס לישראל. סוכנות מען הפלסטינית מפרסמת היום, כי מקור רשמי בחמאס מסר לה כי נציגי החמאס בקהיר משוחחים עם הצבא המצרי על הרס מנהרות הברחה מרפיח המצרית לרצועה, שמתבצע על ידי המצרים. החמאס מכחיש שהוא מבריח לרצועה נשק. יחד עם זאת, לפי מען, מציעה מצרים לחמאס דרכים חלופיות למנהרות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן